Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Köpte en bit vaxduk på Åhléns som det ska sys av, men glömde att kolla tvättrådet... :roll: Det är en sån där variant som är mjukare och mer tyglik än den plastigare varianten. :wink: Utmärkt förklaring, men den kanske förstås. Kan den tvättas eller ska den endast torkas av? Krypmer tyget tro? Bör det tvättas innan jag sätter sax och symaskin i det?
Användarens profilbild
Av ZaZi
Antar att du menar acrylatväv?
Jag har inte tvättat innan jag sytt. Tror inte den krymper.
Sedan har jag tvättat som vanligt i maskin i 40 grader. Funkarde fint. :)
Användarens profilbild
Av Fina
jag har tvättat och det har hittills klarat sig finfint! :D Du behöver nog inte tväta innan heller, jag gjorde inte det.
Senast redigerad av Fina den tor apr 17, 2008 19:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
ZaZi skrev:Antar att du menar acrylatväv?
Det gör jag nog, ja! :D
Jag har inte tvättat innan jag sytt. Tror inte den krymper.
Sedan har jag tvättat som vanligt i maskin i 40 grader. Funkarde fint. :)
Tackar, tackar!
Senast redigerad av Mamma Eli den tor apr 17, 2008 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Om det är varianten som kallas CTC som vaxat tyg så går det bra att tvätta i 30 grader. Det går också bra att stryka på baksidan med svag värme om det blir skrynkligt. :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kosmos skrev:Jag har använt den varianten från Ikea. Det funkar bra att tvätta, krymper inte.
Mitt ser dock helt förstört ut när det kommer ur tvättmaskinen. Men färgerna är tillbaka när det torkat :wink:
Åh, kan verkligen vara bra att veta!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kan bara berätta att tyget jag köpte, acrylatväv, kan tvättas i 40 grader men utan centrifugering. Var in och kollade på Åhléns idag. Bara så eventuellt nyfikna vet!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?