Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Någon som har en stickbeskrivning på babylegs? Vad ska man använda för garn tror ni? :shock:
Av Tifflan
Min mamma gjorde som strumpskaft bara. Liksom skaftdelen på en raggsocka. :hellu: snygg förklaring, va.

De är i samma garn som raggsockorna, men å andra sidan så använder vi dem nästan bara när vi är ute.
Användarens profilbild
Av zandrama
Det är suuuperenkelt. Ta strumpstickor i lagom storlek för garnet, lägg upp så de blir lagoma att få på barnets ben och sticka resårstickning (2 rm 2 am) tills de är lagom långa.

Vill man göra det roligare kan man vrida resåren och sticka "muddar". Muddarna bår vara kanske 2-3 cm i "vanlig" resårstickning och efter mudden vrider man stickningen 1 maska åt gången var tredje varv så det blir så här:
varv 1-3: 2 rm, 2 am osv
varv 4-6: 1 am, 2 rm, 2 am, 2 rm osv
varv 7-9: 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 10-12: 1 rm, 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 13-15: 2 rm, 2 am osv

och så fortsätter man likadant så får man en snygg vridning. När den är lagom lång så gör man en likadan mudd nedtill som man gjorde upptill.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Kanon! Det ska prövas när jag fått möjlighet att skaffa garn! :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
*bokmärker* För vidare studier när jag fixat garn och stickor i lagom storlek :)
Användarens profilbild
Av Mipsan
*tassar*
Användarens profilbild
Av Zalli
Jag MÅSTE lära mig hur man stickar (och virkar) igen. Jag fattar ingenting. rm, am och varv :hmm:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Zalli skrev:Jag MÅSTE lära mig hur man stickar (och virkar) igen. Jag fattar ingenting. rm, am och varv :hmm:
rm rät maska
am avig maska :wink:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?