Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har färgat en massa garn med Koolaid det vart så roligt o snabbt gick det !!!

Tack mexmamman för kooaiden !!!
min blog
Senast redigerad av trollmamma den lör apr 19, 2008 19:09, redigerad totalt 1 gånger.
Av Nettan
Fräckt.
Vad är den där koolaiden för något och vart kan man köpa det?

Nu väntar vi på vad det skall bli av garnet.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Nettan skrev:Fräckt.
Vad är den där koolaiden för något och vart kan man köpa det?

Nu väntar vi på vad det skall bli av garnet.
Det är dricka (pulver saft man har i Usa o Mexico) med sjukt mycket färg ämnen !!!

Ja jag väntar spänt på att det ska torka o då är det att nysta o sticka !!! tror det blir sjal av det grå ... o en luftig poncho typ denna men med större masker sen vet man aldrig vad det blir av det !!! spännande ska det bli !
Användarens profilbild
Av mexanemma
Ja det var nyligen genom trollmamma som jag fick veta att man kan använda KoolAid till att färga garn med så jag skickade lite till henne härifrån Mexiko. KoolAid har jag druckit många gånger och det är en "familjedryck" som är lätt att ta med sig hem eftersom det är en pytteliten påse pulver till hela 2 l vatten (sen blandar man i socker också). MEN med den följden att det förstås måste ha förskräckligt mycket färgämnen som ni nu ser eftersom garnen blev så fina!

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det är blött än så jag kan inte nysta genast o börja sticka det är öken är så spänd på hur det blir !!!
Av Emmiez
jättefina :)

hur gjorde du för att få prickar på garnet?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Emmiez skrev:jättefina :)

ja jag la det på en stor bricka o försökte pricka det ...Bild sen åkte den in i micron o det blev inte riktigt lika markerat prickigt !! men nånn typ av mönster blir det ju när man stickar :lol: jag har stickat endel i drops fabel som är själv mönstrande o det är så coolt !!
Av belinda
:urule: fräga garn med dricka! i micron! Här får man höra! Coolt, och vad fint det belv! :D
Användarens profilbild
Av elli
Lite läskigt att folk driker de där.... :roll:

Men va snyggt garnet blev.
Av Emmiez
trollmamma skrev:

ja jag la det på en stor bricka o försökte pricka det ... sen åkte den in i micron o det blev inte riktigt lika markerat prickigt !! men nånn typ av mönster blir det ju när man stickar :lol: jag har stickat endel i drops fabel som är själv mönstrande o det är så coolt !!
aha, så du hade det inte i vatten då, trodde jag man hade :) trodde man färgade i en bytta med vatten..

är inte alls insatt i färgning :roll:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Emmiez skrev:
trollmamma skrev:

ja jag la det på en stor bricka o försökte pricka det ... sen åkte den in i micron o det blev inte riktigt lika markerat prickigt !! men nånn typ av mönster blir det ju när man stickar :lol: jag har stickat endel i drops fabel som är själv mönstrande o det är så coolt !!
aha, så du hade det inte i vatten då, trodde jag man hade :) trodde man färgade i en bytta med vatten..

är inte alls insatt i färgning :roll:
Garnet är klart fuktat innan man börjar o jag blandade ut koolaiden i ca 2dl vatten ..... så det var en del vatten kvar efter sina 2-6min i micron .
Användarens profilbild
Av jag71
snyggt, nu ser vi fram mot att se hur det blir när det är stickat. Undrar hur många som kommer färga eget garn nu (när man ser hur snyggt det blir coh så får du det at tlåta ganska enkelt -blöt och in i mikron) :lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Så snygga garnen blev. Ser fram emot att få se det som ska tillverkas av det :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Skulle man kunna få en detaljerad steg-för-steg-beskrivning? Påsarna med KoolAid kan jag nog få tag i, men ska jag sedan ta ullgarn, eller funkar även andra material? Vilka mängder av garn och pulver? Tid och effekt på mikron? Jag vill veta ALLT om detta.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?