Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har kommit på att jag inte riktigt passar i min Amazonas CarrySling Laguna. Ligger även under Bytes om någon är sugen.
Annars åker den i färgbadet!!

Vad tror ni passar att färga den i? Den har ju både blått i olika toner, lite grönt och lite lila i sig. Den får gärna fortsätta vara randig, men inte blå (har en till blå sjal och vill ha variation).

Jag har tänkt på rosa eller rött, då borde den bli lite lilaaktig.
Eller orange så blir den brunaktig. Tror inte jag vill ha en grön, antingen kallrosa/lila eller brunt/rött.

Någon som gjort ett liknande projekt?
Senast redigerad av Bollen den lör apr 19, 2008 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag tror inte att du behöver hålla på att mecka med att färga rött för att förhoppningsvis få lila, satsa på att välja lila färg redan från början - om du vill ha den lila. Men det beror ju lite på hur mycket lila du vill ha den 8) :wink:

Jag har en Didy jonas som numera är lila. När den kom till mig var den färgad med något brunt (khaki?) vilket hade fått den att snarast bli militärgrön vilket väl var sådär i mitt tycke :? Först fick den bada i remol (+vanlig tvätt efter det) och då återfick den ursprungsfärgen och sen åkte den ett varv till ihop med ett paket Herdins lila.

Orginalfärg:
Bild

Nuvarande (lite dålig bild men man ser ju färgen ungefär i varje fall - fast den är klarare i verkligheten):
Bild
Av Emmiez
oj ja skulle inte våga färga den..

bestämmer du dig för att färga är ja jättenyfiken på resultatet :lol:
Användarens profilbild
Av Bollen
Emmiez skrev:oj ja skulle inte våga färga den..
Varför inte? Tror du den blir sämre i kvalitén eller tänkte du mest på att den är fin som den är?
Den ÄR ju supervacker, bara det att jag ser så konstig ut i färgerna...
Av Emmiez
Bollen skrev:
Emmiez skrev:oj ja skulle inte våga färga den..
Varför inte? Tror du den blir sämre i kvalitén eller tänkte du mest på att den är fin som den är?
Den ÄR ju supervacker, bara det att jag ser så konstig ut i färgerna...
ja tror inte kvalliten påverkas, men ja e rädd att färga allt :lol: tänk om det inte blir den färgen ja vill osv, speciellt ifall det är flerfärgat man färgar :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Delfinen_78 skrev:Jag tror inte att du behöver hålla på att mecka med att färga rött för att förhoppningsvis få lila, satsa på att välja lila färg redan från början - om du vill ha den lila. Men det beror ju lite på hur mycket lila du vill ha den 8) :wink:

Jag har en Didy jonas som numera är lila. När den kom till mig var den färgad med något brunt (khaki?) vilket hade fått den att snarast bli militärgrön vilket väl var sådär i mitt tycke :? Först fick den bada i remol (+vanlig tvätt efter det) och då återfick den ursprungsfärgen och sen åkte den ett varv till ihop med ett paket Herdins lila.

Orginalfärg:
Bild

Nuvarande (lite dålig bild men man ser ju färgen ungefär i varje fall - fast den är klarare i verkligheten):
Bild
:love: Snygg den blev i lila
Användarens profilbild
Av Bollen
Jag hade bestämt mig för att färga den starkt rosa, typ cerise eller fuchsia. MEN så finns inte de färgerna! De hade iofs bara Herdins där vi tittade, men ändå!
Någon som vet om Nitor har dem?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Bollen skrev:Jag hade bestämt mig för att färga den starkt rosa, typ cerise eller fuchsia. MEN så finns inte de färgerna! De hade iofs bara Herdins där vi tittade, men ändå!
Någon som vet om Nitor har dem?
Nitor har en fuchsia och en ganska så rosa färg. Färgkarta: http://www.alfort.se/templates/AC_commo ... spx?id=903
Användarens profilbild
Av thanisa
Och fuchian är verkligen cerise. Jag har färgat med den och färgen blev enligt färgprovet. Hade en ljus sjal från början.

Bild
Av Emmiez
thanisa skrev:Och fuchian är verkligen cerise. Jag har färgat med den och färgen blev enligt färgprovet. Hade en ljus sjal från början.

Bild
Vilken fin färg :loving:
Användarens profilbild
Av Bollen
thanisa - vilken otroligt fin färg, den blir det!
Användarens profilbild
Av Bollen
Så här blev det!
Jag blev verkligen superdupernöjd!!!!

Jag använde inte Nitor utan nåt annat märke som hette Dylon och färgen hette Deep Pink Fuchsia. Den räckte nämligen till lite mer textil än samma variant av Nitor.

Före:
Bild
Bild

Efter:
Bild
Bild
Bild

Färgade en liten mössa som jag tänkte skulle matcha till, men den blev ju inte riktigt samma färg :wink:
Dock ser man hur färgen skulle se ut på vitt eftersom mössan var vit från början.
Bild

Fler bilder finns i tråden här: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 35#1273735
Användarens profilbild
Av zero.sara
Supersnygg blev den ju :love:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Å, det blev ju skitsnyggt! Jag vill också färga grejer! (Får man färga saker i tvättstugan i bostadsrättsförening, eller kommer Arga Tvättstugetanten att liksom känna det på lukten och börja skriva arga lappar? :? )
Användarens profilbild
Av Hello
Vad fin den blev!! Mycket snyggare nu! Och hatten blev ju fin den också, även om matchningen inte blev exakt!
Indiemorsan skrev:Å, det blev ju skitsnyggt! Jag vill också färga grejer! (Får man färga saker i tvättstugan i bostadsrättsförening, eller kommer Arga Tvättstugetanten att liksom känna det på lukten och börja skriva arga lappar? :? )
Det finns ju risk för det...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?