Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Massor med MT-frågor och funderingar just nu. Funderar om axelbanden ska sitta längs sidorna eller upptill. Vill gärna ha lite för och emot den ena och det andra. Tycker det ser ut som att armarna kommer lite i kläm när man har axelbanden fästa på sidstycket och funderar därför att fästa dem upptill istället. Endera ha en avrundad sittdel eller en trekantad och fästa axelbanden i kantdelarna. Hmmm...
Användarens profilbild
Av Squig
Jag har sytt mt:s med båda varianterna. Min första blev jag så besviken på när jag sytt (banden vid sidan)! Men det visade sig snart att det är den mest använda o helt klart min favvo!!

Jag tycket att axelbanden kommer längre ut på axlarna om man syr en med banden i sidorna. Nackdelen kan vara att det inte blir så mycket stöd för barnets huvud eftersom den blir vidare upptill. Man jag gillar den eftersom jag lätt får ont om jag har banden för nära halsen.

En mt där du syr banden på ovansidan ger mer stöd för barnets huvud om du gör den tillräckligt hög.

Här är favoriten:
Bild
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Squig skrev:Jag har sytt mt:s med båda varianterna. Min första blev jag så besviken på när jag sytt (banden vid sidan)! Men det visade sig snart att det är den mest använda o helt klart min favvo!!

Jag tycket att axelbanden kommer längre ut på axlarna om man syr en med banden i sidorna. Nackdelen kan vara att det inte blir så mycket stöd för barnets huvud eftersom den blir vidare upptill. Man jag gillar den eftersom jag lätt får ont om jag har banden för nära halsen.

En mt där du syr banden på ovansidan ger mer stöd för barnets huvud om du gör den tillräckligt hög.

Här är favoriten:
Bild
Har väldigt känslig nacke så jag lyssnar nog till ditt råd! Toppen att få råd! Min kille är dessutom 2 år så han behöver inget huvudstöd. Sover gör han sällan i sjal dessutom.
Användarens profilbild
Av camsch
Jag tänkte också föreslå sidorna MEN att vinkla axelbanden ganska mycket uppåt.

Min råkade bli aningens för mycket ut åt sidorna, och det känns som axelbanden ständigt är nere på armarna i stället. Den är sydd efter Knyttet & K:s beskrivning, och jag har försökt vinkla ungefär som bilderna visar där.
Men hade jag sytt idag hade jag nog riktat dem lite till uppåt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har sytt en testmodell av gammalt lakan idag med rundad överkant och axelbanden fästa i sidorna och jag gillar den inte. Kanske för att den är för lång och kanske för att sonen inte satt stilla alls :? men jag tror jag ska sy om prototypen och ha rak överkant med sneda kanter där axelbanden fästs istället.
Av Ponyo
Jag sydde min efter Becon, och tycker det blev superbra. Då är banden fästa i ovankant.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Bubbi skrev:Jag sydde min efter Becon, och tycker det blev superbra. Då är banden fästa i ovankant.

Bild

Bild
Tjusig! :D
Hur hög är den?
Av Ponyo
Mamma Eli skrev:
Bubbi skrev:Jag sydde min efter Becon, och tycker det blev superbra. Då är banden fästa i ovankant.
Tjusig! :D
Hur hög är den?
Tack! :D
Kan mäta när V har vaknat (han sover på ryggen)

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?