Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Vi har ändrat lite i hallen hemma o jag funderar på om jag ska sy någon slags förvaring att hänga på väggen för vantar, mössor o liknande. Det är även tänkt att det ska sättas upp någon form av klädstång o krokar.

Har du gjort något eget?

Jag vill gärna se!!! :D
Av Sia
Jag vill också se!!
Jag var sugen på att skaffa en sån här men maken tyckte den var ful, så jag är lite sugen på att knåpa ihop nåt sjalv.
Användarens profilbild
Av aha
Här kommer vår hall. Först en bild på hur den såg ut när vi flyttade hit.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
6 st skoskåp från IKEA som vi har till vantar, mössor och annat - en per familjemedlem (nästan). Under och emellan krokar för jackor. Underst skoställ som är skruvade på väggen och alltså går att dammsuga under utan att flytta.

Alla ryggsäckar har fått en egen liten väggbit där dom har varsin krok.

Sen Spegeln :heart: - arvegods efter min mormor som fått sällskap av små cykelkorgar från biltema som vi tagit av krokarna på och sen ytterligare krokar på väggen för besökandes jackor.

Från att ha varit en hopplös hall blev det en välfungerande hall för en storfamilj. Den är smal och lång så möblera den är bara att glömma men den här lösningen är vi jättenöjda med.
Senast redigerad av aha den mån apr 07, 2008 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av acand
Jag vill också se. Är inte nöjd med min - behöver idéer.

En sån här har jag beställt kommer i maj!
Bild

Får se om den kanske byter färg!
Användarens profilbild
Av mymlan
Norrgavels påshylla. :heart: :heart: :heart:
Har precis igår satt upp en....
Användarens profilbild
Av Bina
marlene skrev:Ingen smart förvaring eller så.... men jag är så facinerad av våran lghs hall tapeter som förra ägare hade satt upp att jag bara måste visa den fina färgkombinationen som var i hallen när vi flyttade in. Den är ganska stor och jag ids inte redigera den så jag klistrar bara in länken. Hallen är numera renoverad :wink:

http://medlem.spray.se/marlene64/PICT2262.JPG
Den var ju söt - men inte i hallen 8)
Användarens profilbild
Av Squig
naimiez skrev:ALLAMÅLA IKEA

Bild
Den gillar jag jättemycket! Men jag har en sån i den andra hallen...
Användarens profilbild
Av Hello
Sia skrev:Jag vill också se!!
Jag var sugen på att skaffa en sån här men maken tyckte den var ful, så jag är lite sugen på att knåpa ihop nåt sjalv.
Sån har vi (eller hade, för den fick inte plats efter flytten) men vi köpte vår på IKEA...
Användarens profilbild
Av shalita
Tassmärker. detta behöver vi också något för. tog idag äntligen tag i att röja i hallen. Bara det gjorde ju förstås att det blev mer lättöverskådligt. 3 kassar fyllde jag o kunde ta bort därifrån (men har hittills inte tagit itu med dom i sin tur) Eftersom vi inte har ikea här o 150 spänn känns mycket för en sån där grej blir jag också sugen på att göra något själv.... brukar spana efter grejer på second hand men har hitills inte funnit nåt bra.

Någon som har några sytips?

Dessutom kan jag tycka det är praktiskt när det är mer genomskinligt/metallkorgar så man hittar det man ska ha fort. men det beror ju på hur öppet man ska ha förvaringen.
Av Jinxan
Har tyvärr inga tips här, men har behov av att hitta förvaring till våran hall..
Användarens profilbild
Av brisea
tass. Har tyvärr inga tips att ge, men är i desperat behov av ideer inför vår flytt till hus med minimal hall.
Användarens profilbild
Av marlene
Bina skrev:
marlene skrev:Ingen smart förvaring eller så.... men jag är så facinerad av våran lghs hall tapeter som förra ägare hade satt upp att jag bara måste visa den fina färgkombinationen som var i hallen när vi flyttade in. Den är ganska stor och jag ids inte redigera den så jag klistrar bara in länken. Hallen är numera renoverad :wink:

http://medlem.spray.se/marlene64/PICT2262.JPG
Den var ju söt - men inte i hallen 8)

Mmmm eller hur, den fina kombinationen gjorde ju inte saken bättre. Lila fusk panel nedanför och gammal bajsbrun plastmatta på golvet :ill:
Användarens profilbild
Av tinika
aha skrev: Bild
Bild
6 st skoskåp från IKEA som vi har till vantar, mössor och annat - en per familjemedlem (nästan). Under och emellan krokar för jackor. Underst skoställ som är skruvade på väggen och alltså går att dammsuga under utan att flytta.

Alla ryggsäckar har fått en egen liten väggbit där dom har varsin krok.

Sen Spegeln :heart: - arvegods efter min mormor som fått sällskap av små cykelkorgar från biltema som vi tagit av krokarna på och sen ytterligare krokar på väggen för besökandes jackor.

Från att ha varit en hopplös hall blev det en välfungerande hall för en storfamilj. Den är smal och lång så möblera den är bara att glömma men den här lösningen är vi jättenöjda med.
Mycket bra ideér, det med krokarna för väskor gillade jag särskillt, för just väskor som ligger överallt kan jag bli galen på, ska fundera om vi också kan ha så.....

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?