Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Vi har beslutat att vi ska ha ett trädäck på baksidan, på vår lilla plätt :heart:.
Tanken är att vi ska börja redan vid balkongen (ca 1 m från marken), så man stiger rakt ut på trädäcket först. Sen en trappa ner till gräset eller om man väljer att gå åt vänster så man kommer ut på däcket där vi ska ha stolar, bord och grill :lol:
Maken och svärfar ska bygga. Vi räknar med att kunna börja redan nästa helg. :vågen: Det ska bli riktigt trevligt. Två helger räknar vi att det ska ta. En "gjut-helg" och en "spikauppdet-helg" sen kan vi njuta av den.

Nu behöver vi veta, gjutandet, hur viktigt är det? Går det att komma runt? (vi äger inte och räknar med att bo här kanske 2 år till).
Och sandlåda. Spika ihop själva, eller köpa färdig? Jag är mest inne på att köpa en färdig, men svärfar och maken "kan själva" :lol:
Av Ponyo
Kan ni inte köpa nya plintar?

Vad är det jag skriver. Har lyssnat för mycket på maken och svärfar
Av Tyche
Bubbi skrev:Kan ni inte köpa nya plintar?

Vad är det jag skriver. Har lyssnat för mycket på maken och svärfar
Nya plintar? Berätta mer!
Användarens profilbild
Av mammahappy
När vi byggde altan förra året så köpte vi nya plintar? Ja jag vet inte vad det heter men det är i alla fall betongklumpar som man gräver ner i marken så slipper man gjuta själv.
Av Ponyo
Vad är det för underlag?
Bergmark, jord?
Av Tyche
Bubbi skrev:Vad är det för underlag?
Bergmark, jord?
Vad vi vet (har inte grävt än) så är det jord.
Av Tyche
mammahappy skrev:Vi köpte på byggmax, kolla in denna länken
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERSHOP. ... oducts=YES

:app: Precis såna tips jag behöver! (tips med bilder :lol:).
Maken tror att det är svårare med dom där än att gjuta själv. Stämmer det?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tyche skrev:
mammahappy skrev:Vi köpte på byggmax, kolla in denna länken
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERSHOP. ... oducts=YES

:app: Precis såna tips jag behöver! (tips med bilder :lol:).
Maken tror att det är svårare med dom där än att gjuta själv. Stämmer det?
Det är ju smidigare med dessa färdiga än att gjuta själva enligt min sambo och pappa i alla fall. Det tar ju en bra tid att gjuta själv då det ska stelna osv.
Hade det varit svårare med dessa plintar så hade vi nog gjutit själva istället. Just därför valde vi plintarna för att det kändes smidigare! :lol:
Av Tifflan
Gjuta själv är inte så avancerat. Se bara till att pappröret står stadigt på underlaget så att cementen inte rinner ut. Kom också ihåg att sätta i fästjärn upptill innan det börjar stelna.
Vi gjorde ny trapp för ett par år sedan och det var jätteenkelt. Det drygaste är grävningen innan....... :wink:
Användarens profilbild
Av camsch
De där färdiga har jag själv använt och kan intyga att de inte är speciellt besvärliga mer än grävningen (precis som vid gjutning...). Jag satte SJÄLV upp en portal, inkl grävning och sättandet av plintar.
Vi köpte också från byggmax kan jag tillägga.

Ang sandlåda så skulle jag nog hellre ha en "egen", för i mitt tycke så är de färdiga alldeles, alldeles för små... Det är inte så svårt att bygga, en ram runt och en kant överst att sitta på.
Användarens profilbild
Av mian
Tyche skrev: Och sandlåda. Spika ihop själva, eller köpa färdig? Jag är mest inne på att köpa en färdig, men svärfar och maken "kan själva" :lol:
Köpa klar = liten bygga själv = stor :mrgreen:

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?