Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
I morse kunde jag äntligen sätta mig och sy lite igen. Veckan har bjudit på alldeles för mycket arbete och alldeles för lite sömnad. Men nu är jag på g igen :)

Meningen var att det skulle bli en singoallatunika, men jag förlängde lite för att den skulle hålla lite längre ;) Den kommer hålla mycket längre... För vid blev den också, men med ett svart resårskärp så löste det sig. Mellanskrutten som har sovit över hos en kompis blev jätteglad när det fanns en ny klänning att ta på sig när man nu skulle på kalas!
Bild
För er som är intresserade av frågor om upphovsrätt etc så har jag ställt en fråga om det, med anknytning till den här klänningen, på min blogg.
Användarens profilbild
Av Hello
sagogrynet skrev:Jättefin!
Är det eget mönster?
Nja, det är det som är frågan på bloggen... Jag har utgått från ett Ottobre-mönster men gjort om allt utom raglansömmarna - är det eget mönster då??
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Hello skrev:
sagogrynet skrev:Jättefin!
Är det eget mönster?
Nja, det är det som är frågan på bloggen... Jag har utgått från ett Ottobre-mönster men gjort om allt utom raglansömmarna - är det eget mönster då??
Tja... man kan väl använda ett mönster som inspiration, men sedan göra om lite här och där... ungefär som när man lagar mat. :D Alla hämtar väl inspiration från olika ställen och gör om till eget, så även Ottobre skulle jag tro!
Det är väl egentligen omöjligt att säga var man får sina ideér ifrån, allt man ser och läser fastnar ju och sedan kokar man ihop ett mönster, eller vad det nu är man pysslar med, efter det. Så tror jag att det fungerar! :D

Hur gör man rynket i halsen? Är det svårt?
Användarens profilbild
Av Hello
sagogrynet skrev:Tja... man kan väl använda ett mönster som inspiration, men sedan göra om lite här och där... ungefär som när man lagar mat. :D Alla hämtar väl inspiration från olika ställen och gör om till eget, så även Ottobre skulle jag tro!
Det är väl egentligen omöjligt att säga var man får sina ideér ifrån, allt man ser och läser fastnar ju och sedan kokar man ihop ett mönster, eller vad det nu är man pysslar med, efter det. Så tror jag att det fungerar! :D
Ja, men problemet är att jag har ritat av Ottobremönstret först och sen gjort förändringarna...
sagogrynet skrev:Hur gör man rynket i halsen? Är det svårt?
Nej, det är inte svårt. Jag sydde en kanal och trädde i ett smalt resårband.

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?