Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Kolla vad jag fick låna av grannen!!

Bild

Jag har aldrig testat och jag vet inte hur man gör men nu står den här hos mig!!!

Hur gör man? :hide:

Varför fastnar trådarna uppe i rullarna runt den där lilla grejen som håller fast rullen? Tråden snurrar fast sig där i flera varv och så tar det stopp..
Senast redigerad av Jennelii den lör apr 05, 2008 09:54, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har inte sytt på länge, på mycket länge...eller lite gardiner men det räknar jag inte :roll:
Användarens profilbild
Av sirisirius
åååh spännande! :app:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jennelii skrev:Jag har inte sytt på länge, på mycket länge...eller lite gardiner men det räknar jag inte :roll:
Jag syr aldrig gardiner. Det är det tristaste på denna jord :zzz: .

En overklock kräver lite mod och självförtroende. Och det får man bara genom att sy mycket och testa sig fram! En bra instruktionsbok är helt klart ett plus... Har du det?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nä ingen instruktionsbok alls :?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Fast det går inte..jag kan inte...har ringt till två stycken och båda skulle kunna komma på söndag och hjälpa mig..vadå? Söndag? Dom måste ju släppa allt dom har för händer och komma hit ju :wink: Grannen kommer hem då oxå..men idag är det fredag.. Jag klippte sönder en tröja för att testa..det gick bra i en knapp dm o sen blev det inget mer, tråden gick av och fastnade och... *muttrar*
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, det kan vara en hel del rattande och finjusterande för att det skall fungera. Om tråden går av har man oftast haft fel trådspänning, en gammal nål eller så är overlocken felträdd.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag vill att saker ska funka direkt utan krångel, som kameran..det ska bara vara att fota.. nu med, man ska kunna sy utan att pilla o vrida o trixa, det har jag inte tålamod till :roll:
Användarens profilbild
Av He.ma
Som det ser ut på bilden så har du inte lyft upp "pinnen" som trådarna går igenom, jag har missat det nångång och börjat sy=trassel
bara ett tips :wink: och fattar inte folk att de måste komma till dig NU helst för flera timmar sen :hellu:
Användarens profilbild
Av Hello
He.ma skrev:Som det ser ut på bilden så har du inte lyft upp "pinnen" som trådarna går igenom, jag har missat det nångång och börjat sy=trassel
bara ett tips :wink: och fattar inte folk att de måste komma till dig NU helst för flera timmar sen :hellu:
Precis - det är alltså inte en grej som håller fast rullarna utan en trådledare som ska vara ganska högt upp - ta tag i den vitgråa pluppen och dra rakt upp. Det brukar vara "teleskopsfunktion" på de där pinnarna.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ahh...bra tack!! Den såg ut så när jag fick den så jag tänkte inte att den skulle vara på något annat sätt..
Av vassast
ojoj

det tog mig ett halvår att bli vän med min overlock och man måste vara försiktig när man syr så átt man inte dra i tyget för då kan kniven skadas och den kostar ca 1000kr

vad gjorde jag då i ett halvår
trädde om och trädde om och trädde om försiktigt försiktigt försiktigt
Användarens profilbild
Av florin
vassast skrev:ojoj

det tog mig ett halvår att bli vän med min overlock och man måste vara försiktig när man syr så átt man inte dra i tyget för då kan kniven skadas och den kostar ca 1000kr

vad gjorde jag då i ett halvår
Varför skulle man förstöra kniven om man drar för mycket i tyget :hmm: Vissa av min modeller på kläder kräver att jag drar i tygerna så mycket som det bara går och det ända problemet som jag märkt är att om jag inte har nålarna nere i tyget när jag drar så går nålarna av när jag börjar sy igen...

Den vanligaste orskaen till skadad kniv är om man nålar och glömmer ta bort en nål men då behöver man oftast bara slipa om den befintliga kniven och det kostar runt 50:- :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
vassast skrev:vad gjorde jag då i ett halvår
*GAH* jag hade gett upp för längesen, jag har inget tålamod alls när det gäller vissa saker..

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?