Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Är det någon som sytt en mt med skålad rygg??

Svårt att förklara men om man klipper nedre delen på ryggdelen som ett u så att när man syr ihop den med midjebältet så blir mitten längre och barnet kommer längre ner med rumpan i den när man bär.

Kanske har någon en sele som är sydd på detta viset?

Jag hade tänkt sy en sele till och funderar på om detta sätt vore ett alternativ...
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag har gjort det och det funkar perfekt. Det är min favoritMT.
Jag rundade altså nederkanten på sittdelen lite i aningens u-form, tror jag gjorde så att mitten gick ner ca 8cm längre än kanterna (orkar inte gå iväg och mäta just nu). Midjebandet är alltså fastsytt på en båge just som jag tolkar din fundering på beskrivning. Jag tror att omkring 10 cm (+/- ngn cm) längre i mitten nog är rätt lagom tycker jag det känns som. Mer än 15 cm tror jag inte blir bra, risken är nog att det blir lite mycket påse som barnet inte kommer ner ordentligt i.
Squig skrev:Är det någon som sytt en mt med skålad rygg??

Svårt att förklara men om man klipper nedre delen på ryggdelen som ett u så att när man syr ihop den med midjebältet så blir mitten längre och barnet kommer längre ner med rumpan i den när man bär.

Kanske har någon en sele som är sydd på detta viset?

Jag hade tänkt sy en sele till och funderar på om detta sätt vore ett alternativ...
aaahhhh, spännande! En sån tur att vi träffas ibland så man får se dina alster :D
Av surftrollet
Delfinen_78 skrev:Jag har gjort det och det funkar perfekt. Det är min favoritMT.
Jag rundade altså nederkanten på sittdelen lite i aningens u-form, tror jag gjorde så att mitten gick ner ca 8cm längre än kanterna (orkar inte gå iväg och mäta just nu). Midjebandet är alltså fastsytt på en båge just som jag tolkar din fundering på beskrivning. Jag tror att omkring 10 cm (+/- ngn cm) längre i mitten nog är rätt lagom tycker jag det känns som. Mer än 15 cm tror jag inte blir bra, risken är nog att det blir lite mycket påse som barnet inte kommer ner ordentligt i.
Jag kan intyga att den kändes toppenbra! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Squig
Det låter jättebra! :vågen: tillbaka till ritbordet...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?