Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av cocine
Jo jag tycker också dom är stora, vida över baken iaf.
Användarens profilbild
Av Anso
Byxorna i boken är väldigt bred i modellen tycker jag.
David har ett par muddbyxor i velour sydda efter Meedoms strl 68 (blir ju ifos större när man sätter i 9 cm benmudd på dem...) men en dag när jag kom hem så hade Hanna, 96 cm byxorna på sig och de satt bra även på henne. :) Byxbenen var sträckta och de satt lite tajt över baken men hon hade i alla fall haft dem på dagis en hel dag.
Senast redigerad av Anso den tor apr 03, 2008 22:49, redigerad totalt 1 gånger.
Av Emmiez
ja sydde ett par muddbyxor från den boken som ja sydde i 56 men dom va nog 62/68 nånting så dom blev för stora.
Av suv
Storlekarna kan inte riktigt jämföras med storlekar på köpekläder. Vill minnas att det står hänvisningar angående storlekarna i inledningsavsnittet, men framförallt utgår de ifrån barnets faktiska längd, alltså storlek 80 kan användas från det att barnet är 80 centimeter långt fram till 86, och då gör man den större storleken. I storleksguiden finns också lite riktilinjer vad gäller barnens vikt så kan man få lite hum om hur breda kläderna är och kan själv justera utifrån ens eget barns kroppsbyggnad. Men jag syr hellre kläder som är lite stora än riskerar att de inte passar, eller alltför snart är urväxta.
Användarens profilbild
Av ericah
Nån som har sytt muddbyxor med form1 på mönstret? Blir det för smalt?
Användarens profilbild
Av Hello
ericah skrev:Nån som har sytt muddbyxor med form1 på mönstret? Blir det för smalt?
Ja, det blir smalt - det är tights.
Användarens profilbild
Av ericah
Hello skrev:
ericah skrev:Nån som har sytt muddbyxor med form1 på mönstret? Blir det för smalt?
Fanns det inte ett ännu smalare som hette tights? Kommer ej ihåg och har ingen egen bok utan lånat vid behov
Användarens profilbild
Av Hello
ericah skrev:
Hello skrev:
Fanns det inte ett ännu smalare som hette tights? Kommer ej ihåg och har ingen egen bok utan lånat vid behov
Jaha, så kanske det var! :ooops: :duh:
Jag har heller ingen egen och nu var det ett tag sen jag hade den hemma från bibblan. :oops:

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?