Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Jag skulle vilja virka en klockformad solhatt till en tvååring. Nån som har nåt mönster? Jag har kollat på Järbo och Garnstudio men inte hittat rätt modell.

Den här är ganska nära, men jag vill inte ha "toppen", så ett alternativ till mönster skulle vara om någon kan förklara hur jag gör om det här mönstret till att bli utan topp. Jag är för ovan vid att virka för att klara det på egen hand. :help:
Användarens profilbild
Av Maerion
Det du får göra då är att öka fortare i början. Hoppa över varv tre till exempel. Så får du testa dig fram lite för att få en bra rundning. Jag virkar mössor på det där sättet, och man får testa lite hur mycket det är bra att öka för att få en lagom rundning. Mina brukar vara nästan platta i början, och sen ökar jag på mindre och mindre per varv.

Förstår du då, eller är jag luddig?
Användarens profilbild
Av Hello
Maerion skrev:Det du får göra då är att öka fortare i början. Hoppa över varv tre till exempel. Så får du testa dig fram lite för att få en bra rundning. Jag virkar mössor på det där sättet, och man får testa lite hur mycket det är bra att öka för att få en lagom rundning. Mina brukar vara nästan platta i början, och sen ökar jag på mindre och mindre per varv.

Förstår du då, eller är jag luddig?
Nä, det tror jag att jag förstår. Undrar nu mera om jag har tålamod att pröva mig fram ;)
Användarens profilbild
Av Mammut
Jag tror jag har ett mönster hemma som jag kan kolla. Just nu är jag på jobbet (..och vad gör jag då på SB... :hmm: ) men jag kan kolla ikväll om du vill?
Användarens profilbild
Av Hello
Mammut skrev:Jag tror jag har ett mönster hemma som jag kan kolla. Just nu är jag på jobbet (..och vad gör jag då på SB... :hmm: ) men jag kan kolla ikväll om du vill?
Jatack, gärna!
Användarens profilbild
Av Mammut
Attans, jag hittar det inte! :hopmad: Bara en hatt med brätte, men jag ska ha ett annat mer "slokhatt" som jag tror du menar?
Hoppas du reder ut det med att ändra det mönster du redan har... :roll:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Mammut skrev:Attans, jag hittar det inte! :hopmad: Bara en hatt med brätte, men jag ska ha ett annat mer "slokhatt" som jag tror du menar?
Hoppas du reder ut det med att ändra det mönster du redan har... :roll:
Men snälla söta nu blev jag ju nyfiken, du får nog leta lite till :D
Användarens profilbild
Av Hello
naimiez skrev:Har du kollat www.garnstudio.se?
Jovisst (det skrev jag ju :this: ). Det var där jag hittade den där med toppen på.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?