Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jordbarn
Jag tror jag har blivit lurad! :shock:

Jag köpte transparent vit fimo lera på Panduro igår för att ha till ett litet projekt som jag nyligen påbörjat.
Ikväll sätter jag mig i godan ro för att börja pyssla, plockar upp leran och börjar knåda, och vad märker jag om inte att DEN INTE ÄR TRANSPARENT!
Ok ingen panik, tänker jag, den blir säkert transparent när den får härdas i ugn.
Men nääee, nu har den varit inne i 30 minuter och den är KRITVIT!

Vad gör jag nu? :roll:
Finns det någon transparent lera att få tag på? Måste ha ju... :cry:
Användarens profilbild
Av äpplebus
Både Fimolera och cernitlera finns i transperant och vit (kritvit). Den transperanta blir ju mer genomlysande. Den blir ju inte "klar" som is. Är det är vad du är ute efter?
Användarens profilbild
Av jordbarn
äpplebus skrev:Både Fimolera och cernitlera finns i transperant och vit (kritvit). Den transperanta blir ju mer genomlysande. Den blir ju inte "klar" som is. Är det är vad du är ute efter?
Ja jag tycker inte den blev det minsta genomlysande. :(
Finns det någon lera som blir klar som is? :mitvit:
Användarens profilbild
Av äpplebus
jordbarn skrev:
äpplebus skrev:Både Fimolera och cernitlera finns i transperant och vit (kritvit). Den transperanta blir ju mer genomlysande. Den blir ju inte "klar" som is. Är det är vad du är ute efter?
Ja jag tycker inte den blev det minsta genomlysande. :(
Finns det någon lera som blir klar som is? :mitvit:
Låter ju som du fått med dig den vanliga vita leran hem. Vet inte om någon lera som blir klar som is.
Användarens profilbild
Av äpplebus
jordbarn skrev:Eller har någon förslag på något annat än fimolera som blir transparent och hårt, men som går att forma alternativt gjuta?
:help:
Smältlim för limpistol? :wink: (Beror ju på hur mycket du vill forma, kan bli lite varmt.)
Användarens profilbild
Av jordbarn
florin skrev:
sagogrynet skrev:Vad ska ni göra? *väldigt nyfiken*
Jag håller mina ideér hemliga tills jag får tag på nått bra material att använda 8)
:iagree:
Synd man inte kan leka med glas... :roll:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
jordbarn skrev:
florin skrev:
Jag håller mina ideér hemliga tills jag får tag på nått bra material att använda 8)
Attans!
Nu är jag inte direkt mindre nyfiken! :lol:
Av Sofie
äpplebus skrev:
jordbarn skrev:Eller har någon förslag på något annat än fimolera som blir transparent och hårt, men som går att forma alternativt gjuta?
Smältlim för limpistol? :wink: (Beror ju på hur mycket du vill forma, kan bli lite varmt.)
Jag tycker detta låter som det bästa förslaget hittills.
Användarens profilbild
Av jordbarn
Sofie skrev:
äpplebus skrev:
Jo... fast blir det inte ganska plastigt? :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av äpplebus
jordbarn skrev:
Sofie skrev:
äpplebus skrev:
Jo... fast blir det inte ganska plastigt? :roll: :lol:
Jo det blir nog det. Det blir ju inte lika hårt som cernitlera när det stelnat heller. Svårt att säga om det funkar när man inte vet hur du ska använda det. Kanske är det värt ett försök.
Användarens profilbild
Av florin
jordbarn skrev:
florin skrev:
Jo, det hade varit det ultimata materialet för mina ideér... Jag behöver något som blir hårt, tåligt, helt transparent och som jag kan bearbeta här hemma.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?