Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Världens finaste garn låg i min brevlåda imorse. Det är i merinoull och helt underbart mjukt och sååå vackert :love:
Vad ska det bli? Jag funderar på någon sorts sjal/halsduk. Jag är inte så bra på att sticka så det måste vara hyfsat enkelt.
Bild
Användarens profilbild
Av Aurian
:love:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror att en sjal/halsduk blir jättefint. Eller en luftig filt, typ rätmaskor med stora stickor (8 eller mer) och sen bara sticka en stor rektangel.
Användarens profilbild
Av Eld77
:love:
Användarens profilbild
Av lingonben
zandrama skrev:Jag tror att en sjal/halsduk blir jättefint. Eller en luftig filt, typ rätmaskor med stora stickor (8 eller mer) och sen bara sticka en stor rektangel.
:iagree:
Sjal/halsduk kan du ju också sticka med grova stickor så att det blir rätt luftigt.

Snyggt garn! :D
Användarens profilbild
Av aneeha
och var har du hittat denna skönhet? // garnsamlaren :oops:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
www.garnharvan.se

Garnet heter Hacho och tillverkaren Mirasol. En del av förtjänsten går tydligen till att bygga en skola för barnen till dem som arbetar med tillverkningen. Det låter ju bra. Jag vill typ köpa det i alla färgställningar :D
Användarens profilbild
Av aneeha
Åh, herregud, tur eller otur att du tipsade om den hemsidan nu när vi knappt har några pengar... :P dreggel
Användarens profilbild
Av Panakeia
Knyttet & K skrev:www.garnharvan.se

Garnet heter Hacho och tillverkaren Mirasol. En del av förtjänsten går tydligen till att bygga en skola för barnen till dem som arbetar med tillverkningen. Det låter ju bra. Jag vill typ köpa det i alla färgställningar :D
har just beställt därifrån också....men mkt tråååkigare garn förvisso...kan visa när det kommer också - ska setill å få färdit min sjal med det!

mkt mkt mkt fina saker har de på garnhärvan !!
Användarens profilbild
Av ericah
Snyggt!
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilket fantastiskt garn! Jag tror det blir bra med en enkel rätstickad sjal. Det fina med melerade garner är att det enklaste blir finast.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
:heart:
Dreglar avundsjukt.
Får inte köpa mer garn utan måste se till att det som ligger i korgen blir använt.

En sjal blir nog fint!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
jordbarn skrev:Jättefint! :tumsup:
Fast merinoull... :mitvit: Har du kollat så att det inte är från Australien? :roll:
Jo, jag kom att tänka på det när jag beställt. Men det verkar som att det tillverkas helt i Peru, iaf när man läser på lappen.

Uppdaterar: På Garnhärvans hemsida står det att ullen kommer från Argentina och Uruguay.
Senast redigerad av Knyttet & K den lör mar 29, 2008 10:12, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Bina
ooh vad fina :mums:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?