Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nillerill
Har hittat en superfin filt/overall från Hoppediz (tror jag). Precis en sådan produkt som jag saknat under alla de fyra kalla månaderna som lilltjejen funnits till. Känns nästan lite snopet att jag inte kommit på idén själv :x

Är det någon som vet hur den är konstruerad? Borde ju vara superlätt att sno ihop! Finns bland annat på http://www.babydesign.se/shop/prod.aspx ... &refcode=p
Användarens profilbild
Av Eld77
Menar du fleecetäcke/åkpåse? Jag har nåt liknande som ser lite ut som en sovpåse i fleece, med huva och ärmar och hål för bilbälte.
Av Nillerill
Just precis! (Det gick lite fort i skrivande stund, under amning...) Som jag förstår det så är det en kvadrat. Har barnet sina fötter mot en rak sida eller mot ett hörn? Förstår du hur jag menar?
Av Nillerill
... Det verkar dock inte som att den jag såg har ärmar...
Användarens profilbild
Av Hello
Jag tar mig friheten att länka till Gekkos blogg http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... yddet.htmlSupersnygg!

Fast jag får visst inte till länken... :(
Av Emmiez
Hello skrev:Jag tar mig friheten att länka till Gekkos blogg http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... yddet.htmlSupersnygg!

Du har råkat få till ett mellanslag mellan länken och [/url] och då funkar det inte. :)
Av puh
Jag blev så inspirerad av Geckos blogg innan påsk och började klippa ut delar till en egen variant. När jag stod med min utklippta flecce bit slog det mig.... Min Graco bilstol har två fästen på axel-/midjebanden. De sitter fast både vid axlarna & i midjan. Det innebär att de inte bara går att dra igenom ett hål. Så designen fungerar inte för mig :( Om jag inte har tänkt helt fel någonstans?!

Så nu sitter jag här med en flecce bit & vet inte vad jag ska göra... :oops:
Användarens profilbild
Av Hello
Emmiez skrev:
Hello skrev:Jag tar mig friheten att länka till Gekkos blogg http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... yddet.htmlSupersnygg!

Du har råkat få till ett mellanslag mellan länken och [/url] och då funkar det inte. :)
Ser man på... :hmm: Extra intressant blir det när man betänker att jag markerade länken och tryckte på URL-knappen - tycker ju att det borde funka då, men jag kanske hade fått med ett mellanslag i markeringen? Bra att veta om ytterligare en felkälla att eliminera nästa gång. Tack!
Användarens profilbild
Av Hello
puh skrev:Jag blev så inspirerad av Geckos blogg innan påsk och började klippa ut delar till en egen variant. När jag stod med min utklippta flecce bit slog det mig.... Min Graco bilstol har två fästen på axel-/midjebanden. De sitter fast både vid axlarna & i midjan. Det innebär att de inte bara går att dra igenom ett hål. Så designen fungerar inte för mig :( Om jag inte har tänkt helt fel någonstans?!

Har du ett fempunktsbälte, alltså? I så fall är det väl bara att göra ytterligare två hål att trä bältet igenom - ett på varje sida om höften. Eller missförstår jag problemet?
Användarens profilbild
Av Hello
puh skrev:Jag blev så inspirerad av Geckos blogg innan påsk och började klippa ut delar till en egen variant. När jag stod med min utklippta flecce bit slog det mig.... Min Graco bilstol har två fästen på axel-/midjebanden. De sitter fast både vid axlarna & i midjan. Det innebär att de inte bara går att dra igenom ett hål. Så designen fungerar inte för mig :( Om jag inte har tänkt helt fel någonstans?!

Har du ett fempunktsbälte, alltså? I så fall är det väl bara att göra ytterligare två hål att trä bältet igenom - ett på varje sida om höften. Eller missförstår jag problemet?
Av puh
Hello skrev:

Ja, det är ett fempunktsbälte, men de två översta på resp sida är ett enda bälte, hmm.. maan kan säga att det ser ut som två vanliga bilbälten för vuxna som går ihop i mitten och kopplas ihop med 5:e punkten mellan benen... Det innebär att jag har en ögla som ska träs igenom två hål - ochh det fungerar ju inte :evil: Vad svårt det här var att förklara

Jag skulle kunna lossa bältet på baksidan, trä igenom hålen och vips sitter filten på plats, men hela idén var ju att det skulla vara lätt att sätta dit och lätt att ta bort... :roll: >Min ide nu är att skära upp flecen mellan de två hålen på resp sida, men jag är rädd att allt knölar sig i ryggen. Det blev inte roligt längre,... :(
Av Emmiez
puh skrev:
Hello skrev:

Ja, det är ett fempunktsbälte, men de två översta på resp sida är ett enda bälte, hmm.. maan kan säga att det ser ut som två vanliga bilbälten för vuxna som går ihop i mitten och kopplas ihop med 5:e punkten mellan benen... Det innebär att jag har en ögla som ska träs igenom två hål - ochh det fungerar ju inte :evil: Vad svårt det här var att förklara

Jag skulle kunna lossa bältet på baksidan, trä igenom hålen och vips sitter filten på plats, men hela idén var ju att det skulla vara lätt att sätta dit och lätt att ta bort... :roll: >Min ide nu är att skära upp flecen mellan de två hålen på resp sida, men jag är rädd att allt knölar sig i ryggen. Det blev inte roligt längre,... :(
tror du att du kan ta kort så kanske vi kan hjälpa dig med tips :)
Av puh
Emmiez skrev: tror du att du kan ta kort så kanske vi kan hjälpa dig med tips :)
Självklart :)

5-punktsbälte, hur tusan ska jag få igenom denna ögla genom två hål??? :roll:
Bild Bild

Om någon kommer på en lösning, eller berättar för mig hur fel jag har tänkt blir jag tacksam!! :wink:

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?