Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Jag har en kollega som är folkdansare och som skulle behöva nya byxor till sin folkdräkt. Det är mjukt fint skinn (sämsskinn?????). Vad ska jag tänka på? Törs jag ge mig in på det?

Själva modellen är ganska enkel, så det är inte det som oroar mig, men jag har aldrig sytt i läder!
Av tumbler
Om du har en bra symaskin och använder tryckfot, nål och tråd som är till syning i läder borde det inte vara något problem. Och kom ihåg att inte nåla som vanligt. :wink: :lol:
Av tumbler
Låna en bok om att sy i läder/skinn på biblioteket.
Användarens profilbild
Av Hello
Tack för svar så långt. Era svar födde dock två följdfrågor:
1) Vad är tryckfot?
2) Pressarfot lämpad för ändamålet - går det med en teflonfot??
Av tumbler
Hello skrev:Tack för svar så långt. Era svar födde dock två följdfrågor:
1) Vad är tryckfot?
Förlåt, det var mitt danska som slog igenom. :lol: Tryckfot = pressarfot, ordet tryckfot finns inte på svenska. Teflonfot går jättebra till det, ja.
Användarens profilbild
Av Hello
Sagas mamma skrev:
Hello skrev:Tack för svar så långt. Era svar födde dock två följdfrågor:
1) Vad är tryckfot?
Förlåt, det var mitt danska som slog igenom. :lol: Tryckfot = pressarfot, ordet tryckfot finns inte på svenska. Teflonfot går jättebra till det, ja.

:D Jamen, då var det ju enkelt :D Och jag fick lärt mig ett nytt ord på danska på köpet! Tack för hjälpen - jag ska nog våga mig på det så småningom i alla fall då´ra!
Användarens profilbild
Av glis
Jag har inte försökt, jag är ingen auktoritet, men jag har just sytt i fårskinn för hand på en kurs, och då fick man lära sig att med en skärande nål måste man tänka på att inte backa i sina egna stygn eftersom man kan råka skära av tråden då. Kan vara värt att tänka på när man syr på maskin också?
Användarens profilbild
Av Hello
Absolut! Även symaskinsnålarna är skärande, men jag hade nog aldrig tänkt på den risken!

Tack för tipset!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?