Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Någon som vet något vettigt sätt att förvara sin pågående stickning? Hemma har jag det liggandes i en korg, som jag kan bära med mig lätt. Men när jag åker bort någonstans lägger jag det bara i en plastpåse, vilket inte känns vidare trevligt.

Hittade på sysidan en grej för själva garnnystanet, men det förvarar ju bara nystanet, inte stickorna. Plus att jag vill kunna få med mig åminstone ett extra nystan.
Någon som har någon bra ide?
Användarens profilbild
Av MuuM
Har inga tips men tassmärker för jag vill också veta.

/MuuM
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har sytt bara skitenkla påsar med en dragsko upptill eftersom det hjälper till att hålla ordning på nystanet ifall man har såna nystan som man nystat själv. De har ju en tendens att vilja rulla iväg annars.

Vill man kan man ju sy en kasse med handtag, och ändå sy till en dragsko i uppekant så att man kan dra åt den när man stickar.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:Jag har sytt bara skitenkla påsar med en dragsko upptill eftersom det hjälper till att hålla ordning på nystanet ifall man har såna nystan som man nystat själv. De har ju en tendens att vilja rulla iväg annars.

Vill man kan man ju sy en kasse med handtag, och ändå sy till en dragsko i uppekant så att man kan dra åt den när man stickar.
Höga och smala eller? För att de ska vara små och behändiga men samtidigt få plats med stickorna?

/MuuM
Av Jinxan
Kaffemoster skrev:Jag har sytt bara skitenkla påsar med en dragsko upptill eftersom det hjälper till att hålla ordning på nystanet ifall man har såna nystan som man nystat själv. De har ju en tendens att vilja rulla iväg annars.

Får sitta o exprimentera lite alltså :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har sytt ett fodral till stickorna samt en tygpåse att förvara stickningen i.

Utvecklat stickfodral
Bild
Hoprullat stickfodral
Bild
Tygpåsen
Bild
Användarens profilbild
Av melon
Jag har alltid min pågående stickning i en tygpåse från Barnens bokklubb. Den är röd så jag hittar den lätt, och stor som en A4 och det är bra ifall jag behöver få plats med eventuellt mönster. Den är toppen! :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har min stickning i en förvaringspåse till en easycare...
Av Jinxan
zmurfan skrev:Jag har sytt ett fodral till stickorna samt en tygpåse att förvara stickningen i.

Utvecklat stickfodral
Bild
Hoprullat stickfodral
Bild
Tygpåsen
Bild
Smart stickfodral :D
Får göra mig något liknande när jag har lite fler stickor, har bara en storlek hittils (resten är mammas).
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Muuminmamman skrev:

Höga och smala eller? För att de ska vara små och behändiga men samtidigt få plats med stickorna?

/MuuM
Jag stickar uteslutande på strumpstickor eller rundsticka, så de är nog lite mera kvadratiska. Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev: Jag stickar uteslutande på strumpstickor eller rundsticka, så de är nog lite mera kvadratiska. Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Eller stickar små sockor på 80-cm rundsticka - Magic Loop! :rock:

Jag stickar också sällan på långa stickor. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev: Jag stickar uteslutande på strumpstickor eller rundsticka, så de är nog lite mera kvadratiska. Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Eller stickar små sockor på 80-cm rundsticka - Magic Loop! :rock:

Jag stickar också sällan på långa stickor. :-)

/MuuM
Inte jag heller. De är bara i vägen.
Av Jinxan
är rundstickor dom där som sitter ihop med en lång "slang"? :D Snyggaste förklaringen i stan.

Tänkte faktist ge mig på i nästa projekt att lära mig sticka på sån i stället, ska tydligen vara skonsammare för axlar och så.
Användarens profilbild
Av melon
JinxLinda skrev:är rundstickor dom där som sitter ihop med en lång "slang"? :D Snyggaste förklaringen i stan.

Tänkte faktist ge mig på i nästa projekt att lära mig sticka på sån i stället, ska tydligen vara skonsammare för axlar och så.
Jepp! Mycket skönare att sticka med :tumsup:
Användarens profilbild
Av Hello
JinxLinda skrev:är rundstickor dom där som sitter ihop med en lång "slang"? :D Snyggaste förklaringen i stan.

Helt rätt!

Efter att ha stickat med rundsticka skulle jag aldrig i livet gå tillbaka till långa! Nu ska jag bara lära mig magic loop också, så jag slipper strumpstickeeländet ;)

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?