Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lingonben
I mitt nyfixade syrum hade jag tänkt ha ordning och reda! :wink: Och nu med alla syprojekt jag har på g så behöver jag ordna trådrullarna på något fiffigt sätt. Just nu ligger de i små platslådor. Men det känns inte optimalt. Och nu har jag overlocktråd oxå och de går inte ned i lådorna...

Så hur har ni löst trådrulls-förvaringen i era syhörnor? Ni får gärna visa inspirerande bilder! :D
Användarens profilbild
Av aspen
ja, svar på detta vill jag oxå ha :-) för allt ligger utspritt på skrivbordet ;-)

men fanns det ingen tråd om det för ett tag sen?
Av Ponyo
Jag köpte en verktygslåda på CO.
Jättepraktiskt.

Om jag ska ta kort måste jag sortera först. Ville vände upp och ned på den för et tag sedan...
Användarens profilbild
Av lingonben
annelie skrev:men fanns det ingen tråd om det för ett tag sen?
Tråd... :rofl: Ursäkta, jag är lite tramsig... :oops:
Jag har faktiskt inte letat... Har ett vagt minne av bilder på syhörnor...
Användarens profilbild
Av Kaja
Såhär:

Bild

Upptäckte att jag hade alldeles för mycket gröna trådar och för lite rosa. Och ändå så är det alltid någon jäkla nyans av grönt som saknas...

Jag köpte ett liknande sedan för overlocktrådar, men den är jag inte helt nöjd med. Den hade varit optimal för 2500-rullar, men jag har nästan bara 5000m-rullar och då blir det lite tight.

//Kaja
Användarens profilbild
Av aspen
Kaja skrev:Såhär:

Bild

Upptäckte att jag hade alldeles för mycket gröna trådar och för lite rosa. Och ändå så är det alltid någon jäkla nyans av grönt som saknas...

Jag köpte ett liknande sedan för overlocktrådar, men den är jag inte helt nöjd med. Den hade varit optimal för 2500-rullar, men jag har nästan bara 5000m-rullar och då blir det lite tight.

//Kaja
och denna köpte du var? /gjorde hur? ;-)
Användarens profilbild
Av Kaja
annelie skrev:
Kaja skrev:Såhär:

Bild

//Kaja
och denna köpte du var? /gjorde hur? ;-)
Jag köpte via Threadart.com. Tror att den gick på runt 20 dollar och lika mycket till för frakten. Den går att hänga upp på väggen eller ställa upp på ett underlag. 240 kronor tyckte jag inte var så farligt för att få ordning på trådrullarna och det var inte värt besväret att försöka snickra själv. Jag tror att denna rymde 120 rullar eller något sådant, men det fanns mindre för 65 rullar eller något i den stilen.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Just nu ligger alla trådrullar huller om buller i en påse... Nu när jag håller på att fixa sydelen av arbetsrummet har jag tänkt göra trådförvaring av tavellister. Vi har tre stycken från Ikea som bara ligger. Jag tänkte borra hål i dem och sticka ner blompinnar. Jag vill gärna ha något som sitter på väggen eftersom jag vill ha så lite som möjligt på bordet.
Användarens profilbild
Av aspen
Kaja skrev:
Jag köpte via Threadart.com. Tror att den gick på runt 20 dollar och lika mycket till för frakten. Den går att hänga upp på väggen eller ställa upp på ett underlag. 240 kronor tyckte jag inte var så farligt för att få ordning på trådrullarna och det var inte värt besväret att försöka snickra själv. Jag tror att denna rymde 120 rullar eller något sådant, men det fanns mindre för 65 rullar eller något i den stilen.

//Kaja
tack :-D
Användarens profilbild
Av aneeha
kolla denna annonsen. vet dock inte vad frakt skulle gå på...

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-60-SPOO ... dZViewItem

Bild
Användarens profilbild
Av florin
Tyvärr har jag ingen bild just nu eftersom våran dator med alal bilder gått sönder....

Jag kan dock rekomendera att ha dem i en låda och i lådan ha förvaringsfack som finns att köpa på Granit. Finns i olika storlekar och man bygger som man vill. Passar perfekt till liggande trådrullar. Tar lite plats, total översikt, dammfria trådrullar och ser väldigt inbjudande ut :lol:
Användarens profilbild
Av solanna
Hm, alla mina trådrullar ligger hullerombuller i en påse i mitt syskrin. Ganska opraktiskt, men det funkar. Just nu syr jag bara med ofärgad linnetråd (syr kläder för hand till en lajv) så nu behöver jag bara hålla reda på den tråden, och så vaxet förstås ;-)
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Jag har lådor med flyttbara fack från IKEA till mina sygrejer. Barnavdelningen, GLIS heter lådan, har dom i transparant. 34x21x8 cm för bara 39 kr!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073345

Min ettåring är jättefascinerad av lådorna med trådrullar i olika färger :lol:
Användarens profilbild
Av Kaja
aneeha skrev:kolla denna annonsen. vet dock inte vad frakt skulle gå på...

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-60-SPOO ... dZViewItem

Bild
Det är det företaget jag handlade av. De säljer både via eBay och egen hemsida. Jag tror att jag köpte via eBay faktiskt. Det är en bild på lilla stället. Jag passade på att beställa lite andra grejer också samtidigt (tyg, stabilisering, vlieseline och sånt), men jag tror att jag fick uppgift om 20 dollar på frakt för stora stället. Man betalar för vikten, så jag tror inte att lilla stället skulle kosta mer än kanske 15 dollar i frakt. Och som dollarn står just nu så är det fördelaktigt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:Tyvärr har jag ingen bild just nu eftersom våran dator med alal bilder gått sönder....

Jag kan dock rekomendera att ha dem i en låda och i lådan ha förvaringsfack som finns att köpa på Granit. Finns i olika storlekar och man bygger som man vill. Passar perfekt till liggande trådrullar. Tar lite plats, total översikt, dammfria trådrullar och ser väldigt inbjudande ut :lol:
Passar förvaringsfacken även för stora trådrullar?

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?