Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Det är inte så ofta det jag gör blir till mig, men jag gillade faktiskt dom här jättemycket! Jag använder nästan aldrig smycken, men jag ska bli bättre på det. Kände mig lite vacker i dom här.

Bild

och så livebilden då.

Bild

jag tycker verkligen inte om att stå framför kameran... :oops:
Senast redigerad av Fina den mån mar 24, 2008 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Annika80
Jättefina!
Jag är nog som du, har samma guldhalsband jämnt och äger typ inga andra örhängen än de som sitter i :roll:
Av surftrollet
:vågen: Fina! Och så underbart att känna sig vacker i vackra ting. :D
Av tumbler
Dom ser fina ut - har du bild med dem på? :D
Användarens profilbild
Av Fina
Inte än, men kan fixa imorgon :D De ser faktiskt bättre ut på än de gör ensamma på bilden.
Användarens profilbild
Av Fryle
Josefina skrev:Inte än, men kan fixa imorgon :D De ser faktiskt bättre ut på än de gör ensamma på bilden.
Så är det ofta, ni förstärker varandras skönhet!

De ser fina ut även på bilden ovan.
Av belinda
Wow så fina de är! livebild! livebild! livebild!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det verkar så kul att göra smycken. Vad behöver man om man ska börja? Var köper man material till bra pris? (Är den där pärlaffären i Luleå bra? Den som ligger vid busstationen?)
Användarens profilbild
Av zmurfan
De var fina!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Knyttet & K skrev:Det verkar så kul att göra smycken. Vad behöver man om man ska börja? Var köper man material till bra pris? (Är den där pärlaffären i Luleå bra? Den som ligger vid busstationen?)
Finns en jättefin pyttepärlbutik i MVG på andra våningen vid rulltrappan.
Och om du bara vill prova lite grann utan att behöva köpa på dig tokmycket så skulle jag kunna komma och hälsa på dig med mitt pyssel så får du prova lite grann.
(du kan få köpa det du gör till självkostnadspris typ)
Användarens profilbild
Av Fina
Sådär, nu har jag uppdaterat med en livebild. All for you girls!

Knyttet & K skrev:Det verkar så kul att göra smycken. Vad behöver man om man ska börja? Var köper man material till bra pris? (Är den där pärlaffären i Luleå bra? Den som ligger vid busstationen?)
Jag tycker att pärlaffären här är sådär. Lagom priser. Hon är billig på en del, dyr på annat, och har helt ok sortiment på pärlor.
Men min favorit ligger i sthlm, hon finns på nätet också, men hon har mera i butiken, hennes pärlor är Bild
hon finns på 2stenar.se

Sen finns pagoni.se också. Jag har inte handlat där än, men de är rätt så billiga och ska vara bra har jag hört.

pearlized.se har jag också kikat på och ska nog beställa från dom snart..

Det som behövs för att göra smycken är först och främst bra verktyg,
en rundtång
en platttång (utan räfflor i, den ska vara slät annars förstörs smycket)
och en avbitare.

Utöver det så beror det helt på vad du vill göra. Det jag har hemma är wiretråd, silverpatinerad koppartråd, fisklina, hattpinnar (är a och o, det går åt rätt så många). Sen behövs delar till knäppen och öronkrokar/pluppar. Och MASSOR av pärlor :twisted:

Om man ska köpa verktyg så lönar det att kika runt lite innan man köper, priserna varierar hos olika affärer.
Användarens profilbild
Av a-k
Åhhh jättefin live-bild!! :D :D :D :D :D :D :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
:tumsup: :tumsup: Är det OK att sno idén och göra något liknande till sig själv :oops:

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?