Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
När man ska sy applikation står det i beskrivningarna att man ska använda broderitråd. Är det någon skillnad på den o en vanlig sytråd?? Eller går det lika bra att använda de sytrådarna man har? Är det i så fall någon skillnad på att använda bomulls- eller polyestertråd?
Användarens profilbild
Av Kaja
:hello:

Jag vet. Jag vet. Får jag svara???

Det går precis lika bra att använda vanlig sytråd. Jag tycker att polyestertråden är lite bättre än bomullstråden, för bomullstråden kan vara lite lurvig ibland och då ser inte satängsömmen som man syr fast med riktigt slät ut.

En broderitråd är aningen tunnare och blankare än en vanlig tråd. Det gör att man får en helt annan lyster på kanten. Med vanlig tråd så kan det se lite matt ut på kanten, lite urtvättat, trots att det är helt nygjort.

Men, det går bra att byta ut trådarna mot varandra. Fördelen med en bommullstråd jämfört med en broderitråd är att den fyller mer...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Kaja
En sak till... Det finns flerfärgad broderitråd som gör att man kan få lite kul effekter på sin applikationskant också.

Här är glasyren fastsydd med flerfärgad broderitråd.
Bild

//Kaja
Användarens profilbild
Av Squig
Tack!! :D

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?