Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Inspirerad av sagogrynets "hur mycket tyg"-tråd undrar jag samma sak om garn. Hur mycket garn köper ni om ni hittar ett som ni inte direkt vet vad ni ska sticka av det? Jag är total sticknovis och har ingen aning om hur mycket garn det går till olika saker. Jag förstår ju att det kan vara väldigt olika, men på ett ungefär? Hur mycket går det till en enkel mössa, sjal, halsduk, kofta osv...
Användarens profilbild
Av Stream
Jag stickar inte, men jag vet att om jag hittar ett garn jag vill ha tjocksockar av, då behövs det i alla fall 100gr till ett par i barnstorlek.

Om du har en våg hemma kan du väga färdigstickade saker så får du veta på ett ungefär, men sen beror det lite på garnet du hittar också gissar jag (tjocklek och så).
Av Ponyo
Jag brukar aldrig köpa garnet först, utan har mängder med saker jag skulle vilja sticka. :D
Av Ponyo
Om du ska sticka till ett litet barn (under året eller däromkring) (50 g, stickor 4)
Kofta: 3-4 nystan
Mössa: 1-2
Byxor: 3-4 nystan
Användarens profilbild
Av Fryle
Om jag ska göra en kofta till mig själv: 600-800g. Kofta till maken (som är två meter lång(maken alltså, inte koftan)): minst 800g, gärna mer. Om garnet är tunt går det åt mindre, av tjockare garn mer. Ofta står det meter per hekto eller per nystan på banderollen.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är garnjunkie och kan inte låta bli att köpa något eller ett par nystan när jag går in någonstans där det finns fina garner. Detta resulterar i att jag har massa småslattar som jag inte vet vad jag ska göra av, så det rekommenderar jag inte. Sedan jag snöade in på amigurumi så blir det ett nystan färgglatt bomullsgarn så fort jag springer på det. Men jag är ingen klädesstickare/virkare utan gör mest småprojekt, typ sjalar och liknande.

Tycker de ovanståendes tipsen verkar vettiga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?