Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Lessnade på att ha massa påsar liggandes lös i ett skåp, tog ju upp sådan plats, och jag har aldrig fått karln att vika dom så att inte vecklar ut sig.
Bild

Sen har man äntligen fått ändan ur vagnen, och stickat klart filten som beställdes till sonens nalle. Den blev lite väl stor, men detta var det första jag stickat på år och dar. :)
Bild
Av Jinxan
Det är bara en ihopsydd korv med en kanal upptill med resårband i, lite större än att en knuten näve går in :)

men det beror lite på var man vill ha den hängdes. Mamma har en högre upp på väggen, och då är det en korv med "stor" öppning upptill, och en mindre nertill, för att kunna dra ut påsarna i nederkant. Jättesmart uppfinning. :)

Min, har näst intill obefintlig öppning nertill, eftersom den hänger såpass lågt.
Av Jinxan
Denna blev det lite småfel med, men nästa lär bli bättre.

Dessutom är det smart att göra som mamma gör med sina, hon har två olika korvar, en stor för vanliga soppåsar (typ ICApåsar) och sen en liten (för alla andra små omaka påsar).
Användarens profilbild
Av Fryle
Visst är det smart med påsförvaring!

Jag har en som jag virkat som ett nät, så man kan se de olika påsarna utifrån, om man nu vill ha någon särskild sort eller storlek.
Av Jinxan
Fryle Du har ingen bild och beskrivning på den virkade? Det lät riktigt intressant :)
Användarens profilbild
Av Fryle
JinxLinda skrev:Fryle Du har ingen bild och beskrivning på den virkade? Det lät riktigt intressant :)
Det är ju nu fem-sex år sedan jag gjorde den, men jag försöker kika på den och tror det gick till ungefär såhär: Lägg upp 200 m med tunt bomullsgarn och virknål 2,5, slut till en ring. *Virka tio luftmaskor, hoppa över tio luftmaskor, en fast maska*, upprepa mellan* (det blir så att den fasta maskan virkas i den mittersta luftmaskan mellan de fasta maskorna på föregående varv) tills tuben är så lång som du vill ha den (min är väl 60-70 cm lång). Trä i resår uppe och nere. Klar!
Av Jinxan
Jag får prova sen när jag gjort klart ponchon jag började sticka igår. :)

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?