Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu tänkte jag att det skulle sys lite blöjor, men var hittar jag bra mönster? Har förstått att det funnits i Ottobre, är det i numret som är ute nu eller har jag missat det? Ni som sytt efter det mönstret, hur är de i modellen (har en liten knubbis :-)) Vad finns det annars för mönster?
Användarens profilbild
Av marlene
när man går in på http://www.ottobredesign.com/ och går på mönster så finns det där ett mönster på blöjbyxor i ull, i den mönster beskrivningen står det att man ska ha en blöja i bomull under och att den är lätt att sy själv och att det finns gratis mönster på hemsidan. Men jag hittar det inte, är jag bara blind eller?
Användarens profilbild
Av Helen
Ett litet tips.
Köp tidinngen. Om inte annat så går den att beställa på Ottobre i efterhand.
Det mönstret som de hade upp på nätet. ( jag gissar att det fortfarande är samma) är jättestort. Jag tror inte det är samma i tidningen för de ser ut att sitta jättebra.

Någon annan som sytt efter båda kanske kan bidra. Jag har inte provat efter tidningen.
Av Mifflan
Hej!

Jag har sytt efter mönstret som finns i den senaste tidningen. Det är lätt att göra om det till pocketmönster (med hjälp av Helenes förträffliga instruktioner på hennes hemsida).
Än så länge har jag sytt med fleece och microfleece med inlägg av frotte.
Jag tycker att storleken är bra.

Mönstret på hemsidan skall vara omgjort men du kan alltid maila kundtjänst och fråga. (De talar svenska.)

Tidningen finns i välsorterade tidningsbutiker men det går hur bra som helst att beställa från deras hemsida. Själv prenumererar jag.

Om det är så att du gillar att sy annat också kan jag verkligen rekomendera tidningen för den är en otrolig inspiration.

www.ottobredesign.com

p.s Bild på mina första pockets finns på min blogg under titeln
"lite kreativitet"
http://mifflan.blogsome.com
Användarens profilbild
Av Ezereht
Helen, när ska du börja sälja mönster? :wink:
Av Mifflan
Hej!
Såg nu att det fanns frågor till mig.

Blöjorna fungerar utmärkt utan impregnering.
De är tillverkade i vanlig (fast ovanligt snygg) polarfleece och microfleece.

I inläggen har jag tjock frotté.

Pocketblöjor är så smidigt. Nu förstår jag...

Det är roligt att sy blöjor. Jag var lite före min tid när jag hade dottern. Inser nu att jag borde sytt redan då.

Helen...snart kommer beställningen :)
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Blöjmönstret finns kvar på ottobres hemsida, men märkligt nog inte om man väljer svenska som språk! Klicka på "in english" och bläddra med pilarna så finns det där!
Användarens profilbild
Av marlene
Jona skrev:Blöjmönstret finns kvar på ottobres hemsida, men märkligt nog inte om man väljer svenska som språk! Klicka på "in english" och bläddra med pilarna så finns det där!
Ja har du sett... va tokigt :roll:
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Printade precis ut det, ska bli spännande att sy! Nån annan som sytt det?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jona skrev:Printade precis ut det, ska bli spännande att sy! Nån annan som sytt det?
Jag har sytt en blöja efter det lilla mönstret. DÅ gjorde jag det helt utan sömnmåner. Det fungerade till Torkel, men snibbarna är för korta.
Användarens profilbild
Av tinaw
jag gillar länkarna på one stop diaper shop. Fast jag har inte provat sy dem. Håller med Suskiv, har också sytt ottobre utan sömsmån för att få den lagom o tycker snibbarna är korta.

Har lite tygblöjelänkar på min hemsida annars.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?