Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Var på mitt favoritgarnhak idag, Lerdalaboden i Jkpg och kunde inte låta bli att handla lite. Tänkte mig att göra ett par mindre sjalar/scarves. Köpte ett par stickor nr 20 som jag tänkte använda till det tjockare garnet. Skulle vilja att det blev någon slags gles trekantssjal, fast mer i storlek scarves. Någon som har en bra länk till en beskrivning? Det luddiga garnet kan jag tänka mig att virka eller sticka, men jag är inte så hemma på att sticka så då behöver det vara en ganska enkel beskrivning...

Bild Bild
Senast redigerad av tweed den lör mar 22, 2008 09:18, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jättefina garner, i synnerhet det första.

Busenkel trekantssjal. Lägg upp tre maskor. Öka en maska i början av varje varv tills det är klart. Alternativt, övergå till att öka en i början och en i slutet av varje varv efter 30-40 cm stickade...

//Kaja
Användarens profilbild
Av tweed
Det tjocka garnet var för lite att sticka så med, behöver ett mönster med lite mer hål i. Annars får jag sticka något rektangulärt...
Undrar vad jag ska göra av det andra garnet, det är små "pluppar" på det så det får man nog bestämma sig innan med, blir nog inte så lätt att repa upp.
Hon i affären visade någon bild med en nätsjal och sa något om rätstickning med omslag, någon som vet hur man gör det?
Användarens profilbild
Av Annika80
Sånt luddigt garn har min mamma massproducerat halsdukar i, de bli jättegoa. Både jag oc alla barnen har fått varsin, min är rosa.
Tror de är stickade
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag stickat till en liten sjal av det luddiga garnet. Stickade enligt beskrivningen jag fick här.
Bild

Det tjocka garnet får jag nog virka något av, men jag har inte bestämt mig för vad/hur jag ska göra än.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Den blev läcker.
Var det svårt?
Användarens profilbild
Av tweed
Tack! Det var jätteenkelt, gick på ett par timmar, stickade upp ett nystan så nu har jag ett kvar av det garnet... Av det andra garnet håller jag på att virka en konstig grej, får se om det blir något av det.
Användarens profilbild
Av tweed
Och så här blev den andra. Virkade trianglar men kärleksknutar och det blev en "korv" lagom lång för att vira några varv runt halsen. Ser mest ut som ett långt trassel, men det gilar jag... :D
Bild
Användarens profilbild
Av Squig
De ser riktigt mysiga ut!
Användarens profilbild
Av a-k
Squig skrev:De ser riktigt mysiga ut!

:iagree: :app:

Mjukt och färgglatt!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Jag hittade ett sådant luddigt nystan i mina gömmor och håller nu på att sticka en trekantssjal. Vilken bra idé! Glad blir man! Och vinter det har vi ju ännu i Skåne så sjalen kommer säkert till användning så fort den är klar!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kaja skrev:Jättefina garner, i synnerhet det första.

Busenkel trekantssjal. Lägg upp tre maskor. Öka en maska i början av varje varv tills det är klart. Alternativt, övergå till att öka en i början och en i slutet av varje varv efter 30-40 cm stickade...

//Kaja
Är det rätstickning du pratar om här?
Jag är fullkomlig novis med stickning men har ett lurvigt nystan jag vill prova göra en trekantssjal av.

Hjälp. Lite utförligare beskrivning tack! Snälla!
Användarens profilbild
Av tweed
Det är bara att köra rätstickning, jag ökade dessutom både i början och slutet av varje varv, inte från början, men kanske från femte varvet eller nåt.
För att se hur man ökar eller andra sticktips, se www.garnstudio.com
Användarens profilbild
Av zmurfan
Ok jag får testa lite.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?