Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller ju på med ett par vantar med ett klart kompliserat mönster i mina mått mätt ...dom ej så lätta vantarna
I dessa mina färger

Jag funderar hur är det med garnet det blir lätt svinnat o jag måste tvinna upp det finns det nått praktiskt tips ?
Jag har vissa långa partier då man bara stickar med ena färgen o måste ändå ha med den andra färgen det blir svårt att ha rätt mängd garn o hur gör man så det inte blir jätte luckor när man byter ??? jag vet inte om det finns en idiot handbok på nätet heller om det är för töntiga frågor ???

Ja jag vet det finns säkert jätte jätte bra enkla tips men jag kan inte dom !!!! :roll: jag har ju själv lärt mig detta att följa mönster o jag är inte så smart alltid ... så snälla HJÄLP !!!

ALLA Tips o råd mottages
Användarens profilbild
Av Ester
jag vet inte vad som är smartast - om det är långa bitar där du måste ha med bägge färgerna skulle jag nog ha två olika små nystan av det andra garnet.

men latheten brukar ta överhand så då tar jag bara med garnet bakom och tvinnar om det med den färg jag stickar med...så att det liksom blir med bakom lite snurrat kring den andra färgen... (är det på handledsdelen du menar? för resten av vanten är det ju inte så långa bitar utan den andra färgen.
trollmamma skrev:Jag funderar hur är det med garnet det blir lätt svinnat o jag måste tvinna upp det finns det nått praktiskt tips ?
Jag brukar försöka att "ta tråden" omväxlande över eller under den andra färgen beroende på hur trådarna har tvinnat sig. Fast ibland kan jag se till att hålla ordning långa stunder så att det inte blir tvinnat alls.
trollmamma skrev:Jag har vissa långa partier då man bara stickar med ena färgen o måste ändå ha med den andra färgen det blir svårt att ha rätt mängd garn o hur gör man så det inte blir jätte luckor när man byter ??? jag vet inte om det finns en idiot handbok på nätet heller om det är för töntiga frågor ???
Jag brukar sno garnen om varandra så att inte länkarna på baksidan (i den färg man inte stickar med alltså) blir max fyra maskor långa. Är det fem eller mer maskor i samma färg så snor jag garnen runt varandra efter tre maskor)

Sen finns det någon teknik där man stickar och har en färg i varje hand, men jag har inte satt mig in i den. (Tror att den finns beskriven här: http://www.wermland.nu/Stickning/cap.pdf)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har inga tips. Men WOW vad snygga! Både de i mönstret och de du gör! :love:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Elin skrev:jag vet inte vad som är smartast - om det är långa bitar där du måste ha med bägge färgerna skulle jag nog ha två olika små nystan av det andra garnet.

men latheten brukar ta överhand så då tar jag bara med garnet bakom och tvinnar om det med den färg jag stickar med...så att det liksom blir med bakom lite snurrat kring den andra färgen... (är det på handledsdelen du menar? för resten av vanten är det ju inte så långa bitar utan den andra färgen.
Tackar !!!
Jag har testat din första variant o det kändes lite väl meckigt att ha mer trådar att hålla reda på o eftersom jag stickar runt vart det ju både att dra faram o bakåt .... så jag har testat att låta den båda trådarna förja med ... jag har stickat o tvinnat o det har funkat bra ....det snor sig massa men jag tror det är när jag snurrar garnet om fingret som är boven !!!!
Kaffemoster skrev:
trollmamma skrev:Jag funderar hur är det med garnet det blir lätt svinnat o jag måste tvinna upp det finns det nått praktiskt tips Jag brukar försöka att "ta tråden" omväxlande över eller under den andra färgen beroende på hur trådarna har tvinnat sig. Fast ibland kan jag se till att hålla ordning långa stunder så att det inte blir tvinnat alls. ?

Ja jag har jobbat på att snurra upp det rätt ofta det går lätt o man behöver lite paus eftersom det är rätt krävande att följa mönstret !

trollmamma skrev:Jag har vissa långa partier då man bara stickar med ena färgen o måste ändå ha med den andra färgen det blir svårt att ha rätt mängd garn o hur gör man så det inte blir jätte luckor när man byter ??? jag vet inte om det finns en idiot handbok på nätet heller om det är för töntiga frågor ???
Jag brukar sno garnen om varandra så att inte länkarna på baksidan (i den färg man inte stickar med alltså) blir max fyra maskor långa. Är det fem eller mer maskor i samma färg så snor jag garnen runt varandra efter tre maskor)
Det är ju klart smart o det är lätt att komma ihåg det !!!
Sen finns det någon teknik där man stickar och har en färg i varje hand, men jag har inte satt mig in i den. (Tror att den finns beskriven här: http://www.wermland.nu/Stickning/cap.pdf)
ska kolla pdf:en se'n på denna datorn är det inte instalerat än ....o jag som Hatar Pdf är klart nöjd :lol:

Vet inte hur jag kommer från Citaten så jag använde en annan färg så man fatta att jag svara !!!!
Användarens profilbild
Av trollmamma
zandrama skrev:Jag har inga tips. Men WOW vad snygga! Både de i mönstret och de du gör! :love:
Tackar tackar !!! jag har vatt kär i mönstret länge o låtit det gro att ge mig på detta pikanta mönster !!!

jag är nu klar med vante BildHöger ... dock ska tummen stickas ..det blir med en kompis som kan hålla handen för det känns svårt *ler ...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?