Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad för eget pyssel föredrar du?

sy
28
47%
sticka
10
17%
virka
7
12%
knyppla
Inga röster
0%
väva
Inga röster
0%
tova
1
2%
annat med garn
3
5%
metallpyssel
1
2%
smycken
1
2%
träslöjd
1
2%
korgflätning
Inga röster
0%
scrapping
6
10%
digiscrapping
1
2%
Användarens profilbild
Av thanisa
Nu när det är stora omröstningsdagen så tänkte jag se hur era pysselvanor ser ut. Eller vad ni helst gör för olika saker. Jag har med lite olika alternativ och hoppas ni hittar något som passar er.
Användarens profilbild
Av jag71
JAg gillar ju att knyppla men jag har ingen knyppeldyna och det är år sedan jag gjorde det. Makrame är också roligt. Just nu är det ljus jag gjuter och rullar som är roligast (och mankan göra ett ljus samtidigt som man lagar mat utan att det tar för mycket tid. :lol:
Av dora
nuförtiden mest scrapping :D
Användarens profilbild
Av melon
Jag har provat på nästan allt på listan (och mer därtill) men det enda som är här för att stanna hittills är stickning.
Användarens profilbild
Av elli
Jag svarade sy men jag stickar oxå massor.
Har ärvt en knypeldyna av min sambos mormor men har inte knyplat på flera år och just nu har jag ingen plats för den.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag syr mest, men just nu har jag flest virkprojekt i tanken och påbörjade, så jag svarade virkning. Knyppla har jag gjort för många år sedan och det skulle jag verkligen vilja göra igen. Och så vill jag lära mig väva. Fast det känns som en dålig hobby när man har klåfingriga barn. Albert skulle tycka att en vävstol var värsta bästa lekplatsen :lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
saknar alternativet "flera av de ovanstående" :D
Svarar sy före det är det jag gör mest för tillfället men smycken sticka och virka ligger också i topp :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Av de du tagit upp så syr jag nog helst.
Om jag själv får välja pyssel så blir det keramik. :D
Användarens profilbild
Av svas
Svarade Annat med garn eftersom min nyvunna passion är broderi. Annars är det scrapping med vanligt papper som gäller.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
florin skrev:Kan inte välja en... Sy och smycken vill jag svara. Tycker lika mycket om att sy som att smida silver :lol:
Jag får nog lov att skriva under på det som florin har skrivit. :)
Användarens profilbild
Av sus
Du har ju glömt alternativet PÄRLPLATTOR!!!!!!
Vet ni hur kul det är egentligen! och tar ingen tid och går att föra tillsammans med 3 vilda barn!!!!

(I min fantasivärld stickar och syr jag)
Av Emmiez
syr mest :)
Av Smultronbarn
Jag gör helst kort! Typ grattiskort, julkort med mera. Och egna kuvert blir det ibland med. :D
I andra hand blir det sy.
Och smycken är ju skoj, men har nästan slutat med det tyvärr. Fingrarna vill inte alltid som jag vill, och lillen vill helst hälla ut alla pärlor...dålig kombination.
Och så skojjiga bildredigeringar på datorn, när jag hinner (om digitalpyssel räknas).

Jag vill sticka och virka, men är inte så haj på det. Beskrivningar och tappade maskor kan ju göra en knasig... :roll:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Just nu syr jag allra helst men sysslar gärna med såväl smyckestillverkning som keramik.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?