Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aneeha
Om man ritar av ett mönster som man tänker sig att använda många ggr är det bra att använda byggplast istället för mönsterpapper. Mycket mer hållbart och lättare att hantera.
Av surftrollet
Det går väl bra att använda vad som helst tycker jag. En fördel är ju om man kan nåla enkelt igenom det, t ex, men i övrigt vad man har och tycker verkar bra. :)
Användarens profilbild
Av aneeha
esarina skrev:Det går väl bra att använda vad som helst tycker jag. En fördel är ju om man kan nåla enkelt igenom det, t ex, men i övrigt vad man har och tycker verkar bra. :)
jo iofs, fast vad som helst är ju inte genomskinligt om man ska "kalkera av" möstret
Användarens profilbild
Av Fryle
Ja, byggplast kanske vore något, jag har kört med engångslakan jag, tillräckligt genomskinligt och håller ganska bra.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag kör med lakansväv! Är jag riktigt noga så fållar jag kanterna men det är inte så ofta..... :D
Blir inte byggplast lite stelt?
Användarens profilbild
Av Vida
Plastkassar fungerar _inte_ så bra. Ffa eftersom man oftast måste tejpa ihop dem *haha*

Kanske bara är jag som öht har fått för sig att göra det...
Av belinda
vad är byggplast? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Älskar min 50-metersrulle byggplast :D
Användarens profilbild
Av aneeha
belinda skrev:vad är byggplast? *nyfiken*
byggplast är genomskinlig plast som man kan ha för att täcka golv som inte ska få färg på sig mm. Kommer på stora rullar. Man behöver inte köpa nån åldersbeständig elle nåt (den typ som används i väggar mm) utan billigast möjliga bara.
Bild

JAg tycker inte att den är för otymplig, men jag syr kanske inte den typ av projekt där detta kan bli ett problem...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Fryle skrev:Ja, byggplast kanske vore något, jag har kört med engångslakan jag, tillräckligt genomskinligt och håller ganska bra.
Engångslakan här med.
Användarens profilbild
Av teres
För mönster som ska användas många gånger har jag använt vliesline (billigast möjligen köpt på stoff och stil), hållbart och bra.

När ni använder byggplast, kan man använda vanlig penna för att skriva eller måste man ha en overheadpenna typ?
Hur förvarar ni byggplasten, är den vikbar eller måste man stoppa den i rullar etc?

Annan fråga, hur gör ni när ni ritar av mönster, ritar ni in sömsmånen i mönstret för framtida bruk?

Jag gjorde det förr och tyckte det var jättepraktiskt, men ju mer jag använder overlocken så blir det ju helt andra sömsmåner, blir så onödigt och besvärligt om det är för mycket, så har börjat sluta (konstig mening) med det.
Användarens profilbild
Av aneeha
teres skrev:För mönster som ska användas många gånger har jag använt vliesline (billigast möjligen köpt på stoff och stil), hållbart och bra.

När ni använder byggplast, kan man använda vanlig penna för att skriva eller måste man ha en overheadpenna typ?
Hur förvarar ni byggplasten, är den vikbar eller måste man stoppa den i rullar etc?

Annan fråga, hur gör ni när ni ritar av mönster, ritar ni in sömsmånen i mönstret för framtida bruk?

Jag gjorde det förr och tyckte det var jättepraktiskt, men ju mer jag använder overlocken så blir det ju helt andra sömsmåner, blir så onödigt och besvärligt om det är för mycket, så har börjat sluta (konstig mening) med det.

kan iallafall svara på en fråga: ja, man måste ha permanentpenna
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag gillar ju mönster på pappkasse, det tycker jag är toppen! Styvt och bra.
Användarens profilbild
Av kattta
Jag använder byggplast, funkar att rita både med kulspetspenna (syns lite halvdåligt) och med permanent penna.
jag har testat flera olika sk permanenet och vattenfasta pennor,,,de sitter inte så jättebra ändå, Så de viktigaste detaljerna sätter jag en tejpbit över (typ strl, skarvställen och andra markeringar.

Jag ritar alltid in sömsmånen så att den är på plats...varför göra jobbet onödigt många gånger? :roll:

Men än så länge syr jag mest sådant som är förlåtande, så jag mrker ingen större skillnad i att använda både overlock och vanlig symaskin.

Kommer jag att sy ngt som är mer millimeternoga ritar jag nog in sömsmån men med tanke på vilken masin som jag ska sy med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?