Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Cirynne
Hej!

Har inte postat här överhuvudtaget förut, men jag syr litegrann och är inte riktigt nöjd med min Bernina Activa 125, men min Bernina 1100DA Overlock är jätte-bra.

Jag skulle gärna vilja ha en maskin med lite fler, roliga sömmar. Vad skulle ni rekomendera? Var inne i en Husqvarna affär idag, men jag har märkt att det finns många andra symaskiner också! :) Pfaff, Janome. Vilka skulle ni rekomendera?

Tacksam för svar!

//Jeanette
Av Emmiez
det är ju jättesvårt.
Jag har en huskvarna och den funkar jättebra till mina behov :)

vad har du för behov?
Av Cirynne
Främst att sy kläder antar jag, med lite applikationer och liknande. :) Men jag vill även kunna använda den till andra saker, som kuddöverdrag, dynor, väskor osv. Jag tycker det är kul med olika sömmar som man kan använda som dekorationer och sådant.

Gick en sömnad/väv utbildning för några år sedan och att sy är verkligen jätte-kul!
Av Cirynne
Någon? :(
Användarens profilbild
Av florin
Det är så indivduellt vad man gillar, åk och provsy.

Jag trodde att jag skille villja ha en massa dekorsömmar på min maskin så jag köpte mig en Husqvarba Platinum 770 och den har massor med sömmar. Under de tre år jag haft den har jag använt mig av totalt 8 sömmar, inkl raksöm och zz så jag är nog inte rätt person att fråga. Är dock ganska nöjd med min maskin men nskar att den orkade lite bättre i tjocka lager...
Användarens profilbild
Av funshine
Jag har en Bernina Atrista 630 köpte den tillsammans med brodyrenheten så jag har inte KOLL PÅ VAD DEN KOSTAR UTAN. oops caps. Maskinen har massa olika sömmar och speciellt på barnkläderna är detta roligt att ha. Det som gjorde att jag valde bernina var bl.a. ljuset och knälyften.
Knälyft kan jag inte leva utan blir helt vansinnig när jag lånar någon annans maskin. Att man kan välja nålstopp uppe eller nere är också något att rekomendera. Att justera pressarfotstryck är bra vid applikationer har jag märkt så kolla det också.
Användarens profilbild
Av funshine
Att kunna sy bokstäver är jättebra också då kan du namnmärka kläderna.
Användarens profilbild
Av florin
Jag har två alfabet, var oxå ett av kraven på symaskinen när jag köpte den. Har provat sy alfabet några gånger men det är inget jag skulle välja att köpa idag...

Håller dock med om att det ska vara bra ljus, nål-stopp är ett måste för mig. Knälyft har jag bara provat som hastigast och det verkar jätte smidigt, om man syr mycket annars känns det onödigt. Att justera pressarfotstrycket tror jag man kan göra på alla moderna maskiner faktiskt...
Av Ponyo
Vad är knälyft?
Låter spännande :D
Användarens profilbild
Av funshine
knälyft är en spak som sticker ut vid sidan. När du för spaken åt sidan med knät lyfter du pressarfoten. Då har du alltså två händer till att styra och hålla tyget på rätt plats.
Av Ponyo
Oj! Det vore något!
Användarens profilbild
Av florin
Apelsin skrev:Jag är nöjd med min gmal gamla husqvarna, den borde vara 25-30 år gamal. massa sömmar (som inte används särskilt ofta) håller bra också. Så jag tipsar om en beganad
jag förstår att du är nöjd med den! många av de äldre maskinerna är riktiga kap, de ´syr snyggt och orkar massor.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Knälyft låter ju onekligen trevligt, men vad är nålstopp?
Användarens profilbild
Av florin
ernamalin skrev:Knälyft låter ju onekligen trevligt, men vad är nålstopp?
Med valet nålstopp väljer man att nålen alltid ska stanna nere i tyget då maskinen stannar. Mycket praktisk funktion :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?