Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nillerill
Ni som syr pockets, hur mycket sträcker ni resåren i benen? Jag tycker det är svårt att få till det riktigt bra - man vill ju att det ska sluta tätt samtidigt som det inte får smita åt för hårt om låret. Dessutom vill jag att blöjan ska räcka ett tag, även om lilltjejen växer (och därmed även låren..).

Har ni tips på hur jag ska tänka när jag syr?

Använder för närvarande ett mönster liknande fuzzi bunz men med kardborre-knäppning. Jag har babyheavens lastin som resår, men funderar på att även prova liknande den som finns i fuzzi bunz.
Användarens profilbild
Av elli
Nillerill skrev:Ni som syr pockets, hur mycket sträcker ni resåren i benen? Jag tycker det är svårt att få till det riktigt bra - man vill ju att det ska sluta tätt samtidigt som det inte får smita åt för hårt om låret. Dessutom vill jag att blöjan ska räcka ett tag, även om lilltjejen växer (och därmed även låren..).

Har ni tips på hur jag ska tänka när jag syr?

Använder för närvarande ett mönster liknande fuzzi bunz men med kardborre-knäppning. Jag har babyheavens lastin som resår, men funderar på att även prova liknande den som finns i fuzzi bunz.
Jag har själv haft lite problem med resåren.
Jag har använt ungeför sån resår som i Fuzzi och sträkt den max men tycker ändå att de inte blir riktigt bra.
Frågade just en vän som oxå syr hur hon gör och hon sa att hon gör som jag men att hon märkt att de är väldigt olika på resår och resår de kan se lika ut men de kan ändå skilja väldigt mycket när man sytt färdigt.

Jag tycker du kan skriva och fråga Helen på babyheaven om hon har några tips på hur du ska göra för att få det bra men lastinen. HOn har säkert flera bra tips att ge.

Lycka till!
Av legenden29
Visst är det olika beroende på resår! Jag gjorde misstaget att klippa till lika långa bitar från olika fabrikanter o en del av blöjorna satt perfekt, andra fick sonen blodstopp kring låren av (stackarn). Så nu har jag lärt mig att testa sy en blöja först o SEN klippa till passande längd på resterande resår, o byter jag resår så testsyr jag igen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?