Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Igår la jag upp 6 par byxor. De har liksom samlats på hög och jag har inte orkat göra något åt dem, men så kom grannen in med ett par som hon MÅSTE ha i morgon, så då var det lika bra att klämma allihop. Skönt att bli av med eländet. Det som är jobbigast är att 5 av paren är "fin-byxor" och ska läggas upp med osynlig fåll. Det är ett trixande att få sånt riktigt snyggt, men nu har jag gjort det såpass många gånger att det börjar bli riktigt bra. Med tunn tråd och i synnerhet med vissa kvaliteter på byxorna så ser det riktigt bra ut!

Vad är era tråkigaste pysseljobb??

//Kaja
Användarens profilbild
Av Amiechan
Att sy fast hankar i handdukar som gått sönder... :roll:
Användarens profilbild
Av Squig
Att få sprätta det man sytt fel... :hopmad:
Användarens profilbild
Av Bina
skriver under på alla ovanstående... urk :ill:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Att laga saker är tråkigt - lägga upp byxor, sy i knappar, hankar i handdukar, spruckna sömmar...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och så gillar jag inte att sy knapphål, fast det är mest för att jag är dålig på det.
Användarens profilbild
Av florin
Allt som är lag t på hög är trist att ta tag i... Ibland har jag inte allt material hemma och när jag väl köpt det så är dte sååå tråkigt att sy klart. Att laga är oxå ap-trist. Å att sätta fast Antons namnlappar på dagiskläderna är verkligen jätte trist...
Av Britt
Knyttet & K skrev:Att laga saker är tråkigt - lägga upp byxor, sy i knappar, hankar i handdukar, spruckna sömmar...
:iagree:
Användarens profilbild
Av Annika80
Knyttet & K skrev:Och så gillar jag inte att sy knapphål, fast det är mest för att jag är dålig på det.
Inte jag heller, min maskin jäklas alltid, ena sidan av sömmen går bra, men sen trasslar den sig bara och fastnar :evil:
Användarens profilbild
Av Anso
Amiechan skrev:Att sy fast hankar i handdukar som gått sönder... :roll:
:iagree: Min man har tjatat i flera år på mig om det..... :oops: :lol:
Men min mamma kom precis med några små nypor med en ögla så då kan man sätta fast den på handduken och hänga upp. :mrgreen: Usch, nu känner jag mig lat. :)
Användarens profilbild
Av Hello
Anso skrev:
:iagree: Min man har tjatat i flera år på mig om det..... :oops: :lol:
Men min mamma kom precis med några små nypor med en ögla så då kan man sätta fast den på handduken och hänga upp. :mrgreen: Usch, nu känner jag mig lat. :)
Nä, gör inte det! De är sååååå bra!!!

För övrigt håller jag med samtliga ovan, men värst är namnlapparna på dagiskläderna! Jag har nästan slutat helt och skriver numera initialer med en jättebra penna jag köpte från samma företag!
Användarens profilbild
Av glis
Kul tråd det här. Jag var tvungen att tänka ett tag men nu har jag kommit på: Det tråkigaste är när det pysslet man gjort blir ogjort för att man valt dåliga material. Har just broderat någon slags haklapp till dreggelungen, den blev jättefin, men när jag tvättade den fällde tyget något gräsligt och färgade inte bara den vita broderitråden rosa utan även en ljusblå body och någon gammal handduk. BLÄH. Det blir liksom inte lika kul att se den fina haklappen nu.
Användarens profilbild
Av Fryle
Det tråkigaste tycker jag är att göra färdigt något segt projekt när jag just kommit på en lysande idé på något kul att göra (som jag dessutom har material till).
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Det tråkigaste tycker jag är att göra färdigt något segt projekt när jag just kommit på en lysande idé på något kul att göra (som jag dessutom har material till).
:iagree: Det är pisstråkigt.
Användarens profilbild
Av Jennelii
När mina går sönder lägger jag dom i städskåpet så får det bli trasor istället så jag har en anledning att få köpa nya tillslut. Jag har kvar mina roooosa handdukar jag fick när jag flyttade hemifrån -88 och dom tar aldrig slut :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?