Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Om man ska klä om en barnvagn/sulky, vad ska man då ha för tyg?
Det ska ju vara starkt, helst vindtätt och gärna gå att impregnera med OGIFTIG impregnering. Tips?
Och om man ska stoppa sitsen, vad köpa?
Användarens profilbild
Av Hello
Vad sägs om akrylatväv - plastade väv/vaxduk?

Jag skulle nog stoppat med tjockare qulitvadd, tror jag.
Användarens profilbild
Av Asereht
Starka tyger, bävernylon, seersucker/markisväv eller liknande är bra tyger för sådana ändamål. Kraftig twill eller denim funkar också. Kraftig manchester funkar också.

Vaxat tyg är lite för bräckligt tycker jag då det har en tendens att spricka i sömmar vid belastning så jag skulle inte vilja ha slitytor i det däremot utsidan på suffletten funkar det ju på.

Själv körde jag bävernylon och twill för fritidskläder då jag klädde om duetten. Nu har jag tänkt ge mig på en billigt inhandlad gammal emmaljunga sulky fårn tidigt 90-tal (sulky med liggläge *gillar*). Den ska bli omklädd i mörk denim med mönstrat bomullstyg inuti suffletten.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag funderar på att fusk-klä om en sulky att ha som extravagn. Om man bara ska sy ett skal, som ju inte ska bära tyngd, kan man ha ett tunnare tyg då? Jag funderar på något färglatt bomullstyg, tex IKEAs lite tjockare eller retrotyg.
Bild

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10120653
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?