- sön feb 24, 2008 10:57
*s* knåpade ihop mina allra första muddbyxor igårkväll. Lång tid tog det, och jag tog lite lite tyg i gumpen (inget för tygblöjebebisar alltså) men annars är jag sååååå nöjd och stolt!!!!
Tyget är något fast ostretchigt men ändå mjukt. Känns nästan flanellaktigt på ytan men ändå inte. Svårt att förklara när man typ kan göra skillnad på lakansväv och velour and thats it
Anyway. De är jättelånga och kommer passa jättelänge men jag satsade på 80/86 och Alvin, 7.5 månader, har nu 74/80
tror det blev en ganska bra 80/86:a beroende på hur man vill att byxor ska sitta.
Massa pladder och skryt...lite bilder också kanske:

(för den nyfikne så är tröjan en Blingo)
Blev massa sytt igår
Jag slängde ihop två bebispillfiltar. Den lilla med bamse ska Alvins lillkusin, Jonathan, på pappas sida få ihop med ett blyertsporträtt när han döps om 2 veckor. Jonathans filt är aningens mer välsydd, lapparna alltså...idiotsäkrade hehe han är ju bara 5 månader. Den större är en nästan likadan som jag gjort till Alvin förrut och den är till mitt yngsta syskonbarn, Tiger, 2 år (kan man ha ett mer passane motiv än Tigger?) På Tigers filt kan man stoppa in handen i halsmynningen
*spännande*
Båda filtarna har fått en ficka som stängs med kardborreband som låter roligt för små.
Tigers:

Jonathans:

...och ja, jag håller fortfarande fast vid att jag inte kan sy...men snart så börjar det bli ngt kanske?
Tyget är något fast ostretchigt men ändå mjukt. Känns nästan flanellaktigt på ytan men ändå inte. Svårt att förklara när man typ kan göra skillnad på lakansväv och velour and thats it

Anyway. De är jättelånga och kommer passa jättelänge men jag satsade på 80/86 och Alvin, 7.5 månader, har nu 74/80

Massa pladder och skryt...lite bilder också kanske:

(för den nyfikne så är tröjan en Blingo)
Blev massa sytt igår

Båda filtarna har fått en ficka som stängs med kardborreband som låter roligt för små.
Tigers:

Jonathans:

...och ja, jag håller fortfarande fast vid att jag inte kan sy...men snart så börjar det bli ngt kanske?