Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GlamiNa
Måste man tvätta velour tyg? Jag menar krymper det något?
Likaså muddtyg?

Anledningen att jag undrar är att jag måste slänga ihop ett par byxor till sonen till i morgon, och hinner inte få tvätttid idag.
Men vill inte sy om det riskerar att krympa massor.

Tacksam för snabbt svar.
Användarens profilbild
Av GlamiNa
Ok. Tack.
Om jag råkar kunna få en tvätttid *hoppas*
Går det att torktumla då?
Annars kommer jag aldrig hinna sy upp byxorna
Användarens profilbild
Av melon
GlamiNa skrev:Ok. Tack.
Om jag råkar kunna få en tvätttid *hoppas*
Går det att torktumla då?
Annars kommer jag aldrig hinna sy upp byxorna
Handtvätta?
Användarens profilbild
Av melon
GlamiNa skrev:Men om jag handtvättar krymper det väll inte?
Varför skulle det inte göra det?
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker att just velour krymper så märkbart lite att det inte kommer spela någon roll. Samma sak med muddväv.

Jag skulel aldrig få för mig att förtvätta muddväv, då skulle jag tvätta ihjäl mig :wink:

Velour brukar jag förtvätta men det är bara för att jag vill bli av med största delen av de kemikelier som är i tyget. Jag har gjort en "krymp-test" på velour. Mätte upp två lika stora bitar, tvättade den ena och sedan jämförde jag dem och mätte med måttband. De var ingen märkbar skillnad.

Å både velour och muddväv är ju stretchigt så om det skulle krympa 2% av det färdiga barnplagget så handlar det ju om väligt liiite :D
Användarens profilbild
Av GlamiNa
Fick en tvätttid kl 14-17. Då är problemet att jag ska iväg in till stan o hämta sambon kl 15. Hinner tvätta en timma. Nej. jag får chanska helt enkelt att sy utan att tvätta.
Litar på dig Florin :D Världen går inte under om de krymper heller för den delen.
Kemikalierna är inte så farliga eftersom han ändå kommer ha långkallingar under byxorna
Användarens profilbild
Av melon
Lita på Florin du, hon vet nog bäst!

Jag har gjort misstaget 1 gång med att sy utan att tvätta men det var inte med velour och det gör jag inte om. Kanske är jag lite överdrivet försiktig... :roll:
Användarens profilbild
Av GlamiNa
Jag brukar alltid tvätta allting. Men det var just nu jag inte skulle hinna.
Hoppas att det kommer att gå bra. Som sagt är ju velour velfigt stretshigt
Användarens profilbild
Av florin
Jag har oxå gjort misstaget och sytt innan jag tvättat och det är INTE roligt när man inser att kläderna blev för mså i tvätten! Jag kör oxå den säkra vägen i vanliga fall men just i detta fall skulle jag sy först :lol:
Å som sagt så är det nog ingen fara med kemikelierna när det är en engångs-grej :D

Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Velour har jag sytt i utan att det blvit dåligt resultat, krymper mycket lite.
Användarens profilbild
Av Kaja
Velour syr man ju oftast ganska luftiga modeller av, så det är nog inget problem. Men, lite beroende på kvalitet så kan det vara bra att tvätta ändå, för de kanske fäller... Inte kul med missfärgade muddar...

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?