Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jordbarn
Jag har en del fina tyger som jag tycker skulle passa till förklädesklänningar.
Men då jag själv inte har någon flicka och därför inte äger några små klänningar har jag ingen aning om mått. :hmm:

Kan någon vänligen hjälpa mig med mått på en enkel förklädesklänning i storlek 86 och dessutom i storlek 68? Tack på förhand! :heart: :)
Användarens profilbild
Av florin
När du skriver förklädesklänning, menar du då en sån som går i kors i ryggen, "madickenförkläde" eller en sån som man knäpps längst upp i nacken med några knappr? Eller nån helt annan modell????

Fast jag tcyker iofs att man kan få efter mått som på vilken klänning som helst...
Användarens profilbild
Av jordbarn
florin skrev:När du skriver förklädesklänning, menar du då en sån som går i kors i ryggen, "madickenförkläde" eller en sån som man knäpps längst upp i nacken med några knappr? Eller nån helt annan modell????

Fast jag tcyker iofs att man kan få efter mått som på vilken klänning som helst...
Ja jag tänkte mig en sådan som knäpps med ett par knappar i nacken! :)
Jag får väl ge mig ut i affärer med måttband då! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av florin
jordbarn skrev:
florin skrev:När du skriver förklädesklänning, menar du då en sån som går i kors i ryggen, "madickenförkläde" eller en sån som man knäpps längst upp i nacken med några knappr? Eller nån helt annan modell????

Det behöver du inte, jag mäter åt dig imorgon :D Påminn mig via pm om jag glömmer!
Användarens profilbild
Av naimiez
Väntar på mått ;-) Kanske kan ta för ett till tjej på 100 cm också ;-)
Användarens profilbild
Av jordbarn
florin skrev:
jordbarn skrev:

Det behöver du inte, jag mäter åt dig imorgon :D Påminn mig via pm om jag glömmer!
ÅH du är underbar florin!! :vågen: :heart:
Användarens profilbild
Av florin
Denna klänning är ganska kort, så tycker jag att en förklädesklänning ska vara. Vill man ha den längre är det bara att förlänga den.
Måtten är tagna när klänningen ligger platt mot ett golv.

Storlek 86:
Bredd över bröstet: 32cm
Bredd nertill: 45cm
Bredd i halsring: 14cm
Längd ärmhålets öppning: 12cm
Total längd ca 38cm

Storlek 68 ska jag leta reda på men storlek 100 har jag inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?