Jag började med mitt överdrag i söndags (det är inte klart än). Tycker då inte att det varit så lätt hittills och jag har ändå sytt både barnoverall, mei taisjal och levande rollspelskläder och grejer. Nu vill jag dock inte skrämma dig!

Det är säkert inte så svårt som det känns när man har en grinig 4-månaders runt fötterna samt amningsdimma i hela huvudet.
Tyckte inte heller att folket på FL var särskilt hjälpsamma så jag kan säga hur jag gjorde (vet inte om det är ett bra sätt, men det verkar funka iaf!).

Jag tog tyget som jag ska sy av och började nåla från mitten av sittdynan. Sedan nålade jag utåt kanterna tills tyget låg slätt och fast. Nålade där jag ska sy, dvs. runt sömmen/kanten som går längs övre kanten. Klippte med rikligt med sömnsmån för ifall jag behöver korrigera senare (vilket jag inte behövt än åtminstone). Jag sydde ihop fram- och bakstycke på samma sätt som den sömmen som redan finns på sittdelen (som går längs övre kanten). Och sen har jag inte kommit längre...
Men det jag planerar att göra nu är att nåla fast understycket på samma vis och på nåt sätt lösa det med hur jag ska fästa. Eventuellt syr jag en sits med och fäster alltihopa med tryckknappar på undersidan. Ska fundera litegrann på det där...