Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag kan verkligen inte sy, i alla fall inte vad jag vet, men jag vill ju så gärna. Egentligen har jag inte ens en symaskin, men jag planerar att ta hem min mammas gamla 20-kilosklump. Tror ni att jag klarar av att sy en bugaboo-toppklädsel? Som icke-syvan ser jag bara att det är 3 stycken som bör sys samman, och att man kan skippa snedslån(för det bör jag nog inte ge mig på)? Ska man kanske be någon annan sy, och inte ens försöka..? :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
har du kollat med girlsen på FL som pimpat sina?
Av Abunai
Ja, men det är så svårt att få kontakt med dem. :lol: De verkade tycka att det var relativt enkelt, om man fick till en OK mall (hur får man det då?), förutom snedslåna.
Användarens profilbild
Av Bina
ta ett gammalt lakan - tryck dit och rita... gissar jag :roll:
Av Abunai
Det låter vettigt... :) Jag får väl testa mig fram och se om jag kanske kan knåpa ihop något. 8)
Användarens profilbild
Av Bina
:tumup:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å nu blev ju jag sugen oxå. :roll:
Användarens profilbild
Av Lydia
jag har också funderingar på att sy eget men det har inte blivit av än..
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Jag har oxå funderingar på å sy ett eget men är precis som du ingen höjdare på å sy.. Girlsen på FL får det ju at verka så lätt! Rikigt så lätt tror jag inte det är, när man är riktigt newbie. :roll:
Användarens profilbild
Av Safireee
Jag började med mitt överdrag i söndags (det är inte klart än). Tycker då inte att det varit så lätt hittills och jag har ändå sytt både barnoverall, mei taisjal och levande rollspelskläder och grejer. Nu vill jag dock inte skrämma dig! :oops: Det är säkert inte så svårt som det känns när man har en grinig 4-månaders runt fötterna samt amningsdimma i hela huvudet. :?

Tyckte inte heller att folket på FL var särskilt hjälpsamma så jag kan säga hur jag gjorde (vet inte om det är ett bra sätt, men det verkar funka iaf!). :-) Jag tog tyget som jag ska sy av och började nåla från mitten av sittdynan. Sedan nålade jag utåt kanterna tills tyget låg slätt och fast. Nålade där jag ska sy, dvs. runt sömmen/kanten som går längs övre kanten. Klippte med rikligt med sömnsmån för ifall jag behöver korrigera senare (vilket jag inte behövt än åtminstone). Jag sydde ihop fram- och bakstycke på samma sätt som den sömmen som redan finns på sittdelen (som går längs övre kanten). Och sen har jag inte kommit längre...

Men det jag planerar att göra nu är att nåla fast understycket på samma vis och på nåt sätt lösa det med hur jag ska fästa. Eventuellt syr jag en sits med och fäster alltihopa med tryckknappar på undersidan. Ska fundera litegrann på det där... :mitvit:
Av Abunai
Safireee skrev:Jag började med mitt överdrag i söndags (det är inte klart än). Tycker då inte att det varit så lätt hittills och jag har ändå sytt både barnoverall, mei taisjal och levande rollspelskläder och grejer. Nu vill jag dock inte skrämma dig! :oops: Det är säkert inte så svårt som det känns när man har en grinig 4-månaders runt fötterna samt amningsdimma i hela huvudet. :?

Tyckte inte heller att folket på FL var särskilt hjälpsamma så jag kan säga hur jag gjorde (vet inte om det är ett bra sätt, men det verkar funka iaf!). :-) Jag tog tyget som jag ska sy av och började nåla från mitten av sittdynan. Sedan nålade jag utåt kanterna tills tyget låg slätt och fast. Nålade där jag ska sy, dvs. runt sömmen/kanten som går längs övre kanten. Klippte med rikligt med sömnsmån för ifall jag behöver korrigera senare (vilket jag inte behövt än åtminstone). Jag sydde ihop fram- och bakstycke på samma sätt som den sömmen som redan finns på sittdelen (som går längs övre kanten). Och sen har jag inte kommit längre...

Men det jag planerar att göra nu är att nåla fast understycket på samma vis och på nåt sätt lösa det med hur jag ska fästa. Eventuellt syr jag en sits med och fäster alltihopa med tryckknappar på undersidan. Ska fundera litegrann på det där... :mitvit:
Usch, det låter inte alls lätt! :roll: Får se om jag vågar mig på att knåpa ihop något... 8)
Användarens profilbild
Av Safireee
Nej, förlåt! Var inte meningen att skrämma upp dig!! :oops:
Bina skrev:ta ett gammalt lakan - tryck dit och rita... gissar jag :roll:
Det här är nog en rätt bra idé tror jag. Det viktigaste är ju att tyget ligger slätt emot och att man hittar bra ställen att sammanfoga de olika delarna (förslagsvis längs kanterna upptill och nedtill). Jag ska fortsätta med mitt överdrag nu i helgen om jag hinner. Det känns mindre svårt nu när jag funderat i några dagar. :)
Användarens profilbild
Av Bina
Safireee :this: du fotodokumenterar väl nu :wink:
Av Abunai
Jag hade tänkt att bara ta det överdrag som jag har och göra likadant, är det en dålig idé? Bara mäta och göra likadana delar med sömnsmån och sy ihop, tror du att det skulle funka?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?