Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Jag köpte tvättnötter, fastän det tydligen är diskutabelt ifall de är miljövänligare eller inte... och så behövde jag något att förvara dem i. Således hasr jag nu en påse nötter hängande i städskåpet:
Bild
Bild
Får se om jag nånsin orkar ta ur nötterna och stryka den, men det syns ju inte på bild. ;) Och jag blev lite sugen på att sy fler påsar i samma modell, fast vad kan man ha i?
Användarens profilbild
Av jag71
smart
Användarens profilbild
Av Hello
Snygg påse!

... men vad är tvättnötter??
Användarens profilbild
Av Humle
esarina skrev: Och jag blev lite sugen på att sy fler påsar i samma modell, fast vad kan man ha i?
I påsar av den modellen (olika storlekar) skulle jag kunna förvara mössor, vantar och lego tror jag.
Edit:korrigerar min svenska
Användarens profilbild
Av Fryle
esarina skrev:Jag köpte tvättnötter, fastän det tydligen är diskutabelt ifall de är miljövänligare eller inte... och så behövde jag något att förvara dem i. Således hasr jag nu en påse nötter hängande i städskåpet ... Och jag blev lite sugen på att sy fler påsar i samma modell, fast vad kan man ha i?
Fast med sådana räliga medel du har i ditt skåp innebär ju tvättnötterna en viss balans i alla fall.

Jättefin påse, fler kan du ju ha till tvättklämmor, mössor och vantar, inköpspåsar...
Av surftrollet
Fryle skrev:iga medel du har i ditt skåp innebär ju tvättnötterna en viss balans i alla fall.
Får jag försvara mig med att jag inte köpt eller använt ett enda av dem? ;)

Tack för tipsen! Vi behöver ju bättre hallförvaring t ex. :)
Av surftrollet
Åsa med 01 och 06 skrev:Åter igen!!!!!

Vad är tvättnötter???? :shock:

Är det något som man som äkta sjalbarnare MÅSTE ha, så som taideosten, knipkulor, tygblöjor och thaiväskor?

JAG MÅSTE VETA, verkar ju ur-spännande.

Åsa
Sorry. :) http://tvaleriet.se/sidor/notter.htm
Användarens profilbild
Av Fryle
esarina skrev:
Fryle skrev:iga medel du har i ditt skåp innebär ju tvättnötterna en viss balans i alla fall.
Får jag försvara mig med att jag inte köpt eller använt ett enda av dem? ;)
Själva har vi både det ena och andra i skåpen, fast vi försöker hålla oss lite naturliga... Jag slås mest av att det ibland är så att det är lättare att byta ut vissa produkter än andra.
Användarens profilbild
Av shalita
WOW! :) det här var ju jätte-intressant!! att man aldrig hört talats om detta förut. men hur luktar tvätten sen? läste i länken "som en sommarvind", men mer realistiskt förklarat då? är det som parfymfritt tvättmedel? beställer man bara o så kommer det på posten? finns fler återförsäljare?
Av surftrollet
Åsa med 01 och 06 skrev:Detta luktar sb-klassiker som thaideostenen.
Det är en som inte jag provat än. ;) (Räcker det inte med tygblöjor, tvättnötter, balsamtvätt av håret, tygbindor som jag aldrig började använda för att jag köpte en menskopp, thaiväska, matkräsenheten efter att ha läst Hemlige kocken, med mera? :lol:)

Det finns fler återförsäljare men jag har inte koll på dem. Jag tycker tvätten blir mjukare än med vanligt tvättmedel utan sköljmedel, luktar friskt, knappt nåt.
Senast redigerad av surftrollet den mån feb 18, 2008 21:32, redigerad totalt 1 gånger.
Av Whiskuchi
När tvätten är fuktig luktar den lite ättika tycker jag, när den torkat känner jag ingen lukt alls. 8)
Av surftrollet
Apelsin skrev:Snygg påse. hur fungerrar de där nötterna? kan du inte ta en kort på nötterna? Lägger man in en nöt i maskinen och så tvättas den bort?
Jag refererar till länken här ovanför. ;)
Apelsin skrev:är nog tyvärr inte lika bra som det låter. tydligen väldigt giftigt för vattenlevande djur och enligt Korell var det dåligt på att ta bort fläckar
Fast ingen har hittills svarat på vad som är värst av vanligt tvättmedel och tvättnötter, vad jag har sett. Därför bestämde jag mig för att prova. Tygblöjorna med bajsfläckar blev rena tyckte jag, men jag misstänker att de är bättre vid högre tempetaturer (som i sin tur är mer miljöbelastande...). Har inte haft några svåra fläckar att testa på hittills.
Användarens profilbild
Av shalita
Men en fråga bara- (fast nu kanske ingen här har provat detta irl?) - men måste man inte stanna maskinen o ta ut nötterna innan sköljningen? annars fortsätter väl det där ämnet att utsöndras hela sköljningen också?
Av surftrollet
shalita skrev:Men en fråga bara- (fast nu kanske ingen här har provat detta irl?) - men måste man inte stanna maskinen o ta ut nötterna innan sköljningen? annars fortsätter väl det där ämnet att utsöndras hela sköljningen också?
Nej, det måste man inte. För det första så krävs det värme för att lösa saponinet i nötterna. Ju varmare vatten desto mer saponin, och sköljvatnet brukar ju vara kallvatten. För det andra så gör det ingenting för oss att tvättgodset inte är helt fritt från saponin efter tvätten.
Av Yamit
esarina skrev: Tygblöjorna med bajsfläckar blev rena tyckte jag, men jag misstänker att de är bättre vid högre tempetaturer (som i sin tur är mer miljöbelastande...). Har inte haft några svåra fläckar att testa på hittills.
Vilka blojor har du? En tjej i tygblojetraden pa FL vill testa tvattnotter men ar lite tveksam om saponet kanske kunde tappa till fleecen i pocketblojorna, sa hon har annu inte vagat prova. Ar det pockets du har och funkar det bra i sa fall?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?