Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FiaLisa
Polarn o Pyret har den här klänningen som jag funderar på att köpa till dottern. Jag undrar dock om någon har sett något mönster på en liknande klänning? Jag skulle vilja sy en till henne och en till mig i samma tyg. Det behöver inte vara ett gratismönster. Jag köper gärna ett. Det är ju inget komplicerat mönster men jag har varken lust eller ork att göra ett eget.

Bild
Av FiaLisa
florin, den grönvita du har gjort är ju kanonsnygg. Tack för tipset med Ottobre. Ska se om jag hittar ett exemplar av den.
Användarens profilbild
Av He.ma
Ooo det är bland mina första alster jag sydde till min yngsta dotter...hmm usel på att rita mönster helt på "fri hand" men den klänningen la jag bara ut på mönster papper o ritade av den klänningen blev faktiskt bra så lycka till :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad fin den blev!

ME&I har nu singoalla toppar och mina barn har fått två var, på lillan är den stor som en klänning och på stora tjejen mer som en lång top.
Men modellen är jättebra
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jättesnygg!
Hur gjorde du? Hittade du ett mönster?
Hur gör man rynket i halsen?
Av FiaLisa
Tack tack.
Jag tog det mönster som florin tipsade om och förlängde det. Jag jämförde med en POP-klänning så att den skulle bli lagom bred.

Rynket i halsen gör man på samma sätt som rynket i ärmarna. Det vara bara att lägga på 2 cm sömnsmån och vika ner. Det funkar eftersom tyget är så elastiskt.
Användarens profilbild
Av Monia
ÅH vad fiiiiiiint!
Användarens profilbild
Av lotti
Den här modellen är bara för fiiin :love: ....jag vill sy såna till mina tjejer!!! :eld:
Användarens profilbild
Av lotti
florin skrev:Den är alltså sydd efter samma mönster som nr 16 på denna sida... Blir dock lite annorlunda när man sätter mudd....

http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/ ... s_1-08.pdf
Hmmm jag har faktiskt det numret av tidningen när jag tänker efter! Här ska sys!!! :D :D :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Och jag ritade av precis en sån klänning.....fungerade bra det med ;) En lila är färdig sånär som på fållen nertill och en i orange kanintyg med bruna ärmar saknar halsresår och fåll.......Håll tummarna för att jag får sy lite imorgon.
Av FiaLisa
Sockertopp: Kan du inte lägga ut bilder när du är klar? Jag är så otroligt nyfiken på kanintyget.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?