Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Jag har sett flera gamla trådar med jättefina vagnar.
Jag har tänkt klä om en sittvagn som ser ganska skabbig ut. Vill gärna ha lite tips på vad jag ska tänka på.
Jag har förstått att de flesta syr fast sufletten på plats?
Vilken sorts knappar har ni använt?

Tacksam för hjälp :D
Användarens profilbild
Av funshine
Använde tryckknappar. Sådana man gör ett hål i tyget för. Trär i bitar från båda hållen och bankar ihop med ett verktyg och en hammare. Gärna med en plastskärbräda som underlag istället för den fånigt lilla pluppen som medföljer. Upprepas på motsatt sida med de två andra bitarna.
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag borrade upp nitarna på sufflettens ena sida och tog av tyget. Sen är jag satte på det nya så använde vi skruv och mutter istället så att man kan öppna igen och ta av och tvätta tyget. Gilalr inte när det sitter fast.

Knapparna jag använde var samma typ som de befintliga på vagnen, kraftiga metallknappar ala anorack eller liknande. Sådana som man bankar fast eller klämmer fast med verktyg.
Användarens profilbild
Av annikar
Asereht skrev:Jag borrade upp nitarna på sufflettens ena sida och tog av tyget. Sen är jag satte på det nya så använde vi skruv och mutter istället så att man kan öppna igen och ta av och tvätta tyget. Gilalr inte när det sitter fast.
Det låter ju himla bra! Men hur 17 borrar man bort en sån nit? Med vanlig borr? :oops:

:notes: Plastskärbräda, tackar för tipset!
Användarens profilbild
Av Asereht
Ja, vi använde vanlig borr men med själva borrbiten för metall. Maken fick göra det och jag höll i, hårt! *s*
Användarens profilbild
Av annikar
Asereht skrev:Ja, vi använde vanlig borr men med själva borrbiten för metall. Maken fick göra det och jag höll i, hårt! *s*
Aha, vad bra. Det är tre metallbågar att borra i...
Tack för snabbt svar :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?