Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
I helgen var det äntligen dags att sy gardiner till köket. Köpte coolt tyg på IKEA, hittade faktiskt syskrinet och symaskinen bland alla flyttkartonger och satte igång.

Men tror ni inte att det s***t-tyget är felkonstruerat. I min enfald så trodde jag att det skulle bli rakt bara jag sydde efter trådrakan. Men icke. Mönstret på tyget är påtryckt, och är snett. Så den första gardinen, som jag sydde efter trådrakan är sned. Den andra gardinen försökte jag klippa till efter mönstret, men den blev naturligtvis också sned.

Vilken besvikelse!

Men, så kom min man och konstaterade att det inte syns speciellt mycket, och jag är faktiskt väldigt nöjd ändå. Det blev liksom mycket, mycket hemtrevligare med en gång. Måste bara gnälla lite på knäppa IKEA-tyget.
Senast redigerad av jazoo den tor feb 07, 2008 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Det där är lurigt! Har drabbat mig några ggr också.

Nu blev jag nästan lite sugen på att fixa nya gardiner här hemma... 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
hänger det snett?

har gjort nåt liknande med ganska smala gardiner, ca 25 cm, och det såg verkligen inte klokt ut :lol:

men jag köpte sådandär blytråd... eller bly-nånting, som man kan dra in i eller sy in i fållen nertill som gör att de faktiskt hänger rakt ner 8)

kanontips från mig :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Det är en helt slät kappa, så jag tror att det skulle se märkligt ut med tyngder, eller? Bra tips annars.

Det hänger lite snett, men inte så mycket att det stör någon annan än mig.

Men lita på att jag kommer bli mer uppmärksam på mönsterpassning och trådrakan framöver när jag köper tyg.l
Användarens profilbild
Av Stream
..men.. bild!! :D

Jag har också sytt gardiner, varsin kappa till barnens rum..
Användarens profilbild
Av Kotten
Det är helt sjuk att den här tråden har legat uppe så här länge utan en biiiiiild!!!
Användarens profilbild
Av Bina
Kotten skrev:Det är helt sjuk att den här tråden har legat uppe så här länge utan en biiiiiild!!!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Monia
Jag har också råkat ut för detta fenomen. Man kan ju bli tokig för mindre :evil:

Bina skrev:
Kotten skrev:Det är helt sjuk att den här tråden har legat uppe så här länge utan en biiiiiild!!!
Av malinka
Kan bara säga TYPISKT IKEA
Användarens profilbild
Av jazoo
Monia skrev:Jag har också råkat ut för detta fenomen. Man kan ju bli tokig för mindre :evil:

Bina skrev:
Ja ja, jag vet. Men jag har bara inte orkat strula med den dator som har kortläsare och lägga över bilder från kameran.... Kommer ikväll.
Användarens profilbild
Av jazoo
Ok, äntligen bilder.
Bild

Titta på nedersta mönsterrapporten så syns det att det är ca 1,5 cm snett.

Bild

Men totalt sett så syns det inte så mycket. Jag är som sagt rätt nöjd ändå.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Läckert tyg. Ikea sa du. Kanske måste be mamma fara dit och handla om hon ska hit i mars.
Användarens profilbild
Av Kotten
Precis som du själv sa så syns det inte. Om man inte vet det. Tyget är jättefint!
Användarens profilbild
Av jazoo
zmurfan skrev:Läckert tyg. Ikea sa du. Kanske måste be mamma fara dit och handla om hon ska hit i mars.
Ja, visst är det fint? Det finns en annan variant med samma färger och mönster, fast "rundlarna" är jättestora, typ två i bredd på tyget eller något i den stilen. Det funderar jag på att köpa och sy en hissgardin av till köksdelen, där vi inte kan ha en vanlig gardinstång eftersom det är för nära skåpen. Kunde vara lite läckert, lika men ändå olika liksom.
Användarens profilbild
Av almasmamma
norkmedoo skrev:hänger det snett?

har gjort nåt liknande med ganska smala gardiner, ca 25 cm, och det såg verkligen inte klokt ut :lol:

men jag köpte sådandär blytråd... eller bly-nånting, som man kan dra in i eller sy in i fållen nertill som gör att de faktiskt hänger rakt ner 8)

kanontips från mig :wink:
Hmm var hittade du det??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?