Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu är min vanliga symaskin såld och jag har hämtat hem mammas gröna husqvarna istället. Dags att beställa overlock.

Janome 744D har jag tittat på. Är det nån risk att man "växer ur" den.

Jag är helt novis på overlock. Läste nånstans att den kunde ett antal olika overlocksömmar. Vad är skillnaden och vad har man dom olika till.

Tittar på extra pressarfötter. Har jag glädje av dom tro. Köpa dom i efterhand kommer inte bli av och tar man med dom när man köper maskinen är dom ju kraftigt rabatterade?
Kan man tex sy sömmen som den här pressarfoten hjälper till utan just den foten?

Är det någon som tycker att jag hellre borde titta på någon annan overlock? :wink:
Senast redigerad av aha den fre jan 25, 2008 14:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aha
Struntsamma, nu är maskinen beställd :D
Extrafötterna också med tanken att det är större risk man ångrar det man inte gjort :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har ingen aning, men vill gärna veta svaret, så om någon annan vet . snälla svara.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har haft lite fundreingar på en blindsömspressarfot för att kunna göra ett osynligt upplägg, någon som har erfarenhet av en sådan?
Användarens profilbild
Av florin
Jag har en Janome My Lock 644D och syr väl i princip dagligen och de har jag gjort i över 1,5 år. Mest syr jag barnkläder, väskor och andra accesoarer men en del heminredning har det oxå blivit. Inte en endaste gång har jag saknat någon pressarfot till maskinen. Jag har alltså bara den vanliga och ser inget behov av nån mer. Maskinenen i sig kommer jag nog inte kunna växa ur, den har ju alla sömmar jag kan önska. Nästa steg blir istället att köpa en Janome Cover Pro som är en täcksömsmaskin.
Användarens profilbild
Av florin
Fryle skrev:Jag har haft lite fundreingar på en blindsömspressarfot för att kunna göra ett osynligt upplägg, någon som har erfarenhet av en sådan?
Nä, men sån fot har jag till vanliga symaskinene. Har dock inte provat..
Användarens profilbild
Av Kaja
florin skrev:
Fryle skrev:Jag har haft lite fundreingar på en blindsömspressarfot för att kunna göra ett osynligt upplägg, någon som har erfarenhet av en sådan?
Nä, men sån fot har jag till vanliga symaskinene. Har dock inte provat..
Åh! Den är toppen på den vanliga maskinen i alla fall. Min man har massa finbyxor som han har till jobbet. Dyra byxor som man inte vill förstöra med en söm rakt över. I början så testade jag att använda den vanliga allroundfoten, men så grävde jag lite i lådan och hittade blindsömsfoten. Toppen! Det var mycket enklare att hitta rätt då.

Vet inte hur den skulle funka på en overlock, men...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag kan inte tänka mig att det inte går att sy blindfåll utan den foten. Däremot tror jag att den underlättar ;)

Grattis till köpet aha. Hoppas maskinen kommer snart då :)
Av Christer Romson Lande
Är det bara jag som läser pessarfötter när jag ögnar igenom Nya Inlägg? Jag blir :hmm: innan jag ser vilket forum inlägget är i...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Christer Romson Lande skrev:Är det bara jag som läser pessarfötter när jag ögnar igenom Nya Inlägg? Jag blir :hmm: innan jag ser vilket forum inlägget är i...
Ja, det är bara du 8)

Ja, eller inte jag iaf. Sen får alla andra kanske svara för sig själva.....

Skärp dig o hjälp mig med min datorfråga istället vet jag :lol:
Användarens profilbild
Av aha
Christer Romson Lande skrev:Är det bara jag som läser pessarfötter när jag ögnar igenom Nya Inlägg? Jag blir :hmm: innan jag ser vilket forum inlägget är i...
Pessarfötter kanske vore nåt att ta patent på. Gör dom så att pessaret går på plats själv tro :hmm: :lol:
Bara dom inte sparkas :wink:
Av Christer Romson Lande
Sockertopp skrev:
Ja, det är bara du 8) Skärp dig o hjälp mig med min datorfråga istället vet jag :lol:
Och vad var det för fråga? Pm:a en länk så ska jag lova att i alla fall läsa den.
Användarens profilbild
Av Lydia
jag har de extra pressarfötterna men hur vet man hur man ska göra med dem? :oops: :oops:
Av tumbler
Lydia skrev:jag har de extra pressarfötterna men hur vet man hur man ska göra med dem? :oops: :oops:
Har du ingen manual?
Användarens profilbild
Av Lydia
Sagas mamma skrev:
Lydia skrev:jag har de extra pressarfötterna men hur vet man hur man ska göra med dem? :oops: :oops:
Har du ingen manual?
tror inte alla extragrejer står med i den, men det kanske det gör :oops: :lol: får nog kolla lite noggrannare i den..

något jag stör mig på är att man inte vet vilken söm som är vilken :roll: finns inte med i manualen (rullfåll, overlock, flatlock osv osv. Börjar få lite grepp nu iof).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?