Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på och syr en MT till en kompis som just fått barn (litet barn, 3100 g). Hon vill kunna bära redan från början i princip, men jag vill ju heller inte bebban ska växa ur den på en gång.
Hur bred och hög tycker ni att jag ska göra sittdelen då?

Funderar på 30 bred och 32 hög - vad tror ni om det?

:help:
Användarens profilbild
Av camsch
Jag tror att 30 cm bred är lagom, men jag skulle nog göra den lite högre, typ 45-50 cm.
Jag sydde min MT enl Knyttet & Ks beskrivning. Den blev 34 cm bred och 60 cm hög. Den var lite för hög och jag vek ner den ett hack så den blir 48 cm hög inkl midjebälte. Den skulle också gott kunnat vara några cm smalare
Nu var min lilla lite större, 3700g och 51 cm, men jag använde den från start i princip (hon var knappt en vecka första gången).

Det var ingen nackdel med ganska hög sittdel, då fick hon ett bra stöd för huvudet. Att sen omgivningen inte ser bebisen är ju ett mindre problem. Nu när hon är 2½ månad är den ganska lagom hög på 48 cm, men fortfarande aningen bred.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok, fast jag menar mätt från midjebandets start, det kanske inte framgick. Då låter det lite högt tycker jag :roll:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Eller ja.. Jag kan ju räkna ut själv.. Visst har Knyttet 15 cm midjeband?
Användarens profilbild
Av camsch
Knyttets är 10 cm, men mitt är lite bredare...
Kroppen borde bli ungefär 36 cm, så då var det ju nära det du sa. Insåg inte att det var utan midjeband :)
Lätt att prata om varann :)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:lol:
Ok! Nu blir det 35 cm, det borde ju bli lagom då 8)
Användarens profilbild
Av camsch
Låter ju alldeles lagom :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?