Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Jag har hittat en vagn jag är lite intresserad av, från 80-talet. Den har två klädslar, varav den ena är ljusrosa :ill: , och jag tänkte mig att färga den brun eller röd eller annat fint. Det jag undrar är om man kan färga suffletten på nåt sätt, eftersom tyget sitter fast på själva metallen, det går alltså inte att ta av. (Det är två hela suffletter med, i olika färg)
Vad ska man använda för färg? Finns det nån som man doppar ner det som ska färgas i...? Kommer metallen bli missfärgad?
Den övriga klädseln ser ut att kunna tas bort helt.
:help:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag misstänker starkt att det inte är rent bomullstyg som klädseln är tillverkad av och då blir det svårt att färga. Det finns iofs färg (Nitors Allfärg & Herdins Multi-fibre) som färgar en de andra material, men gissningsvis finns det väl lite syntetinblandning i klädseln och då går det inte att färga. Annars så färgas det ojämt genom att vissa fibrer färgas och inte andra så att det blir flammigt. Tror att det blir svårt att få det snyggt genom att färga.

Mitt bästa tips skulle nog vara att om du inte vill sprätta loss tyget på sufletten för att sätta dit nytt så går det att sy fast för hand en "luva"/överdrag utanpå den ordinarie tyget på sufletten. Det gjorde jag på den vagnen som jag fick till stora tjejen och som var mönstrad i något hiskeligt grönt. Det var inte så svårt. Den var ju iofs en slutet på 90-talet-vagn så den var lite bylsigare i sufletten, en äldre vagn kräver lite mer formanpassning så det blir väl lite pilligare.
Användarens profilbild
Av Mammut
Hmm...Tror det är en del bomull iaf, det är inte sån där klädsel som är "stel", eller hur säger man, den är inte som tyget på sportväskor, utan mer som parasolltyg... :roll: Perfekt beskrivning, va!?
Jag VILL at det ska gå!!! Klä om verkar svåårt...eller så är jag lat.
Tack Delfinen_78 för tipset!
Nån mer??
Av Lilla trollets mamma
Hej! Har du familjeliv-sida så har Maria Seg där färgat om en vagnsuflett från 80-talet vill jag minnas, en sittvagn har jag för miog. Frågar du snällt kan du kanske få lite tips =)
Användarens profilbild
Av Mammut
Hej! Har du familjeliv-sida så har Maria Seg där färgat om en vagnsuflett från 80-talet vill jag minnas, en sittvagn har jag för miog. Frågar du snällt kan du kanske få lite tips =)
Hej! Så man kan inte läsa om man inte är medlem då? Jag är inte reggad där... Hmmm, hade varit intressant! Ska försöka kolla. Tack för tipset! :D
Av Lilla trollets mamma
hm, nej jag tror man måste vara medlem =/
Jag kollade och jo, hon hade färgat en suflett.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?