Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Tänkte försöka börja sy lite kläder till Elin men behöver lite nybörjarhjälp.

Var hittar jag enkla mönster (som inte behöver göras om) på raka byxor, tights och enkla tröjor? I stl 86 ungefär.

Var köper jag tyg någorlunda billigt. Vill ju inte lägga ut en massa pengar när jag inte vet om jag klarar av att sy...

Finns det nån bra tygbutik i Göteborg med omnejd?

Annat att tänka på?
Användarens profilbild
Av Smilla103
Jag ställde frågan om mönster nyligen...och fick svar om att låna på biblioteket, för att komma underfull med om vad man tycker om själv, och så ett annat tips om en tidning Ottobre
http://www.ottobredesign.com/
jag har inte hunnit med ngt ut av det än...
Användarens profilbild
Av teres
Hanne Medoms bok Barnkläder är jättebra, mycket basala mönster som är lätta att följa, med bra instruktioner i hur du skall göra. Den finns numera bara att köpa på danska men finns säkert på många bibliotek. Mönstrena är så lätta att du lätt kan kopiera det du behöver.
Användarens profilbild
Av milimani
Tack för tipsen!

Tyger då? Ingen som kan hjälpa mig där?
Användarens profilbild
Av Mammut
Hanne Medoms bok Barnkläder är jättebra, mycket basala mönster som är lätta att följa, med bra instruktioner i hur du skall göra. Den finns numera bara att köpa på danska men finns säkert på många bibliotek. Mönstrena är så lätta att du lätt kan kopiera det du behöver.
Jag hittade den förra veckan på Ica Maxi för 65 kr. :shock: Bara en kvar!
Och den ÄR jättebra!
(På svenska var den oxå!)
Användarens profilbild
Av Luna
Jag gillar också Meedoms bok.

Att slakta ett vuxenplagg är en bra början. Är det inte för slitet så är det ju lagom mjuka tyger.
Mammut skrev:
Jag hittade den förra veckan på Ica Maxi för 65 kr. :shock: Bara en kvar!
Och den ÄR jättebra!
(På svenska var den oxå!)

:shock: Vilken tur! Grattis!
Jag vill också hitta något exemplar av denna bok, fick mig att börja hoppas lite......
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?