Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Jag har samlat på mig en massa stickor (typ ärvt, hittat, köpt nån bunt på tradera...) vilket har lett till att jag har flera dubletter samtidigt som det finns annat jag saknar. Skulle ju vara himla bra om man kunde byta med någon som kanske saknar det jag har?

Jag börjar med vad jag skulle vilja ha:

- Rundsticka nr 3, 60 cm
- Rundsticka nr 4, 60 cm
- Rundsticka nr 2,5, 40-50 cm
- Strumpstickor nr 2,5
- Virknål nr 4 eller 4,5
- Någon eller ett par extra strumpstickor nr 3 (behöver inte vara ett helt set alltså)
- Samt kanske ett par riktigt feta stickor, typ långt över 10?

Och det här kan jag erbjuda:

- Stickor nr 2,5 (2 par)
- Stickor nr 3 (2 par)
- Stickor nr 6 (3 par!)
- Stickor nr 3,5 (1 par)
- Rundsticka nr 3, 40 cm
- Strumpstickor nr 3,5 (OBS bara 3 st, inte ett helt set)
- Virknål 3,5

Någon som vill göra bytesaffär? 8)
Användarens profilbild
Av Scilla
Elina skrev:Ska kolla upp vad jag har :D

:tumsup:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har jag kollat vad jag har.
Längst bort ligger det:
en sticka nr 4 *byter gärna bort*
en sticka (3,2mm) (märkespluppen är borta så den har gummisnodd på sig) *byter gärna bort*
tre stickor nr 3 *kan bytas bort*
ett par stickor nr 3½
ett par stickor nr 2½

Sen kommer det strumpstickor. Omärkta. Hur tar man reda på vad det är för storlek på dem?

Det är iaf 5 som är guldfärgade (3,7mm)
5 st silverfärgade lite tjockare (4,3mm)
5 st silverfärgade lite tunnare (3,1mm) *byter gärna bort*
28 st av ytterligare lite tunnare (2,1-2,2mm) *byter gärna bort*

1 virknål Inoxal 4,0 *kan bytas bort*
1 virknål. Den har märkningen 'U.S.A-35¢' på ena sidan och '6 Boye 6' på andra sidan. *byter gärna bort*
Bild
Senast redigerad av zmurfan den lör jan 19, 2008 19:16, redigerad totalt 1 gånger.
Scilla skrev: Och det här kan jag erbjuda:
- Stickor nr 6 (3 par!)
- Rundsticka nr 3, 40 cm
De där är jag intresserad av. Något i min byteshög som intresserar dig?
Användarens profilbild
Av acand
Jag måste kolla, har massor med dubletter - både virknålar och stickor
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zmurfan skrev:Sen kommer det strumpstickor. Omärkta. Hur tar man reda på vad det är för storlek på dem?
Skjutmått funkar nog bäst om man inte har ett sånt där fiffigt stickmått med en massa hål. Annars kan man mäta med linjal, funkar skapligt med en genomskinlig linjal att avgöra vad det är för storlek, för det är ju så fiffigt att storleken är diametern på stickan här i vårt europeiska metriska system. (Engländarna och amrisarna har givetvis andra system för stickstorlekar....)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kaffemoster skrev:
zmurfan skrev:Sen kommer det strumpstickor. Omärkta. Hur tar man reda på vad det är för storlek på dem?
Skjutmått funkar nog bäst om man inte har ett sånt där fiffigt stickmått med en massa hål. Annars kan man mäta med linjal, funkar skapligt med en genomskinlig linjal att avgöra vad det är för storlek, för det är ju så fiffigt att storleken är diametern på stickan här i vårt europeiska metriska system. (Engländarna och amrisarna har givetvis andra system för stickstorlekar....)
Då ska jag be maken leta reda på ett skjutmått och ta reda på vad det är jag har för ena här. :) Tack för tipset.
Användarens profilbild
Av Asereht
Tassmärker, hinner inte läsa igenom just nu så jag får återkomma till helgen. :)
zmurfan skrev:
- Stickor nr 6 (3 par!)
- Rundsticka nr 3, 40 cm
Det beror lite på mätningen av dina stickor :wink: Strumpstickor 2,5 skulle jag behöva som sagt. Om några av dina är 2,5 byter jag gärna mot ett par nr 6!
Användarens profilbild
Av Scilla
DaGuppy skrev:Så, nu har jag letat i gömmorna. Det här är vad jag kan byta bort;

Virknålar, Inox/Inoxal:
2,5 (korta varianten)
5
6
7 (2 nålar)

Virknålar, Boye:
5
12
14 (2 nålar)

Rundstickor:
4 mm, 40 cm

Ett antal olika strumpstickor (återkommer med storlek).

Jag skulle vilja ha: Virknålar, Inox nr 3 och 4.
Så sparsmakad du var med dina önskemål :lol: Jag är absolut intresserad av din rundsticka, samt kanske någon virknål, men verkar inte kunna erbjuda dig något du vill ha :wink:
Scilla skrev:
zmurfan skrev:
- Stickor nr 6 (3 par!)
- Rundsticka nr 3, 40 cm
Det beror lite på mätningen av dina stickor :wink: Strumpstickor 2,5 skulle jag behöva som sagt. Om några av dina är 2,5 byter jag gärna mot ett par nr 6!
Just ja. Jag skulle hitta skjutmåttet. Ska fixa på studs.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har uppdaterat mitt inlägg med mått på strumpstickorna. Maken mätte med skjutmått.

Hoppas det hjälpte för mig hjälpte det ingenting. Jag fattar iaf inget av storlekarna. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Puffar den här tråden.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?