Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Är det någon som har något förslag vad jag ska sy av dessa tyger?

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Kossan kan bli en jacka och flodhästarna ett spjälskydd, till exempel...
Användarens profilbild
Av florin
Beror ju på vad hur mycket tyg du har och vilken typ av tyg det är. Är allt vanlig bomull???

Av flodhästarna skulle det vara fint med påslakan oc kuddöverdrag. Eller saccosäksöverdrag? Kuddar i en myshörna eller säng?

Ko-tyget är inte riktigt min typ av tyg men det skulle ju kunna passa som överdrag på golvkuddar/saccosäckar?

Jag har länge tänkt sy förvaringskorgar i tyg till Anton och till såna skulel katterna göra sig fina med det andra randiga tyget som innertyg fast med ränderna på tvären.
Typ sån här:
Bild
Användarens profilbild
Av Hello
Flodhästarna kan du skicka till mig ;) Är alltid slut på vårt IKEA :(

Jag skulle sytt en vårjacka eller en förklädesklänning av det tyget!
Användarens profilbild
Av Squig
Jättebra tips!

Alla tyger är av bomull utom det komönstrade som är av polyester.
Användarens profilbild
Av Mammut
Det svart/vitrandiga ät från jysk eller hur? det har jag sytt en långsjal av, jättesmidig och lättknuten och bär av bra tycker jag! Ett hett tips!:tumup:
Användarens profilbild
Av Squig
Mammut skrev:Det svart/vitrandiga ät från jysk eller hur? det har jag sytt en långsjal av, jättesmidig och lättknuten och bär av bra tycker jag! Ett hett tips!:tumup:
Alldeles riktigt! Jag hade fundering på att sy en långsjal, men sen tyckte jag inte att det var så stretchigt, men jag kanske ska tänka om... :hmm:
Användarens profilbild
Av shalita
florin skrev:Jag har länge tänkt sy förvaringskorgar i tyg till Anton och till såna skulel katterna göra sig fina med det andra randiga tyget som innertyg fast med ränderna på tvären.
Typ sån här:
Bild
hur syr man sån? va bör man ha för tyg förutom innertyget? *amatör*
Användarens profilbild
Av florin
Sockertopp skrev:Här har du info om hur en sån korg kan sys: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... C3%96vrigt
Jepp, så kan man göra men jag hade skippat kantbandet längst ner och bara vändsytt. Har man ett väldigt stabild tyg så behövs heller inget mellanlägg. Vill man ha ett färdigt mönster så finns det i näst senaste Kreativa Kvinnor :-) Tror att även Burda har mönster på såna...
Användarens profilbild
Av helena_o
jag har sytt en vändbar mei tai av det randiga tyget och det svartvita baldmönstrade tyget du har från jysk. Det randiga är väldigt strectchigt faktiskt. Kanske lite för stretchigt beroende på hur mycket stadga man vill ha i sin mei tai. Använde också ett turkost tyg (sidenaktigt överblivet tyg från en gardin från ikea) som band för huvudstödet. Det gjorde att mei taien blev lite glassigare tyckte jag. Lycka till!
Ska se om jag hittar länken till min bild... :shock:
Användarens profilbild
Av helena_o
Av eamane
Squig skrev:
Mammut skrev:Det svart/vitrandiga ät från jysk eller hur? det har jag sytt en långsjal av, jättesmidig och lättknuten och bär av bra tycker jag! Ett hett tips!:tumup:
Alldeles riktigt! Jag hade fundering på att sy en långsjal, men sen tyckte jag inte att det var så stretchigt, men jag kanske ska tänka om... :hmm:
Jag har oxå använt det tyget men till en MT, långsjalen har jag inte sytt klart än :P Bilder på MT:n:
http://www.sysidan.se/obj/photo/60/604e ... 8c8ff6.jpg
http://www.sysidan.se/obj/photo/5e/5e55 ... 5a5cba.jpg
Användarens profilbild
Av Squig
florin skrev:
Jag har länge tänkt sy förvaringskorgar i tyg till Anton och till såna skulel katterna göra sig fina med det andra randiga tyget som innertyg fast med ränderna på tvären.
Jag sydden en sån och gav bort i julklapp - men det vore ju snyggt med en i det randiga tyget!

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Squig skrev:
florin skrev:
Jag sydden en sån och gav bort i julklapp - men det vore ju snyggt med en i det randiga tyget!

Bild
O så fin!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?