Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Välkomna till sjalbarns sykurs! Här tänkte jag att vi som behöver svar på våra syfrågor kunde ställa dem. Den som känner att man vill och kan svarar efter förmåga.

Jag är nybliven ägare till en overlockmaskin. Ännu har jag inte ens hunnit trä den, jag börjar med att försöka ta mig igenom instruktionsboken. Där nämns på flera ställen en konverter. Jag förstår inte riktigt vad det är, vill någon förklara?
Användarens profilbild
Av aspen
Ville bara säga att vilken bra grej! (klistra på gör det själv kanske? )

det enda jag tänker på med konverter är nån strömomvandlare så den passar rätt konakt, men det är antagligen fel ;-)
Användarens profilbild
Av Fryle
annelie skrev:Ville bara säga att vilken bra grej! (klistra på gör det själv kanske? )

det enda jag tänker på med konverter är nån strömomvandlare så den passar rätt konakt, men det är antagligen fel ;-)
Tack för svaret, men denna konverter sitter vid stygnplåten och har på något vis med griparmarna att göra. Om jag förstår det rätt är det ett tillbehör man kan ha eller vara utan, men jag förstår inte dess funktion.
Användarens profilbild
Av Elina
Bra tråd :app: klart den ska klistras ( och en del annat som inte borde vara klistrat kunde tas bort :roll: )
Användarens profilbild
Av teres
Kan det vara inställning för rullsöm alt overlocksöm? Eller en manick så att du kan sy två trådigt? (har något sådant till min maskin men det är inte värt besväret)
Av Emmiez
åhh, perfekt tråd för mig :lol:
Användarens profilbild
Av florin
Fryle skrev:
Jag är nybliven ägare till en overlockmaskin. Ännu har jag inte ens hunnit trä den, jag börjar med att försöka ta mig igenom instruktionsboken. Där nämns på flera ställen en konverter. Jag förstår inte riktigt vad det är, vill någon förklara?
Jag tror att det kan vara nått du ska använda när du syr rullfåll, om den funktionen finns på din maskin....

Om du fotar maskinen så kanske det blir lättare att avgöra vad det är förnågot...
Användarens profilbild
Av Fryle
florin skrev:
Fryle skrev:
Jag tror att det kan vara nått du ska använda när du syr rullfåll, om den funktionen finns på din maskin....

Om du fotar maskinen så kanske det blir lättare att avgöra vad det är förnågot...
teres skrev:Kan det vara inställning för rullsöm alt overlocksöm? Eller en manick så att du kan sy två trådigt? (har något sådant till min maskin men det är inte värt besväret)
Ja, när ni nu säger det, så har det nog med rullfåll att göra och det verkar som om den finns på min maskin, men är tillbehör till en enklare modell. Tack för hjälpen.
Användarens profilbild
Av aha
tinaw skrev:tass
:iagree: :wink:
Användarens profilbild
Av Fina
Superbra initiativ! :D
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
*tipp-tapp, tipp-tapp, tippe-tippe-tipp-tapp* 8)
Användarens profilbild
Av Sanfora
Bra initiativ!

Ska plåta mammas gamla maskin och höra om någon kan säga mig hur jag backar och gör knapphål (om det nu går?!)
Användarens profilbild
Av Cecilia & Vera
Verkar vara nåt gör mig :D

Sydde en väska till Vera häromdan, blev lite sned men Vera gillar den :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?