Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Se till att du har nära till service av just det märket du köper!
Husqvarna, PFAFF (dyra tillbehör???), Janomé är väl rätt kända och "bra" tror jag. Finns ju olika sorter av alla märken, olika många funktioner osv
Användarens profilbild
Av McMorrigan
*tass*
Användarens profilbild
Av florin
Man kan inte säga att nått märke är bäst eftersom olika maksiner passar oliak människor.

Jag har en Janome och kommer nog aldrig att byta till något annat märke! Jag är tok-nöjd med den och ångrar bara att jag köpte en Husqvarana på min vanliga maskin när jag hade kunnat få en mycket bättre Janome för mindra pengar...

Däremot är det skillnad på kavlitets-maskiner och billigare märken. Pfaff, Janome, Husqvarana är de enda märkena jag själv skulel välja att köpa ifrån.
Användarens profilbild
Av Silverälva
florin skrev:Man kan inte säga att nått märke är bäst eftersom olika maksiner passar oliak människor.

Jag har en Janome och kommer nog aldrig att byta till något annat märke! Jag är tok-nöjd med den och ångrar bara att jag köpte en Husqvarana på min vanliga maskin när jag hade kunnat få en mycket bättre Janome för mindra pengar...

Däremot är det skillnad på kavlitets-maskiner och billigare märken. Pfaff, Janome, Husqvarana är de enda märkena jag själv skulel välja att köpa ifrån.
Är Janome billigare överlag på all maskiner? Om man jämför med husqvarna?
Av eamane
Jag har en Huskylock och är supernöjd. Har även en Husqvarna vanlig maskin och den har jag haft i över 10 år och den är lika bra den...
Användarens profilbild
Av Kaja
Minstingen kostar ungefär 4000, den med svagaste motorn. Sedan kommer mellanmodellen och den kostar 6000 kronor. Pfaff något i överkant, Husqvarna mitt på och Janome något under. Går man upp ett steg mot 8000 kronor så får man oftast med en coverlock-funktion också. Men, de flesta säger att det är bökigt att plocka bort kniven och flytta runt saker på maskinen att de väljer att köpa en separat maskin för det.

Stora skillnaden är väl att man kan köpa Janome från England för 3500 inklusive frakt och massa extra. Fördelen med att köpa lokalt är att man inte behöver ha en strömadapter, man får oftast med en kurs och service när det gäller garanti är nog lite smidigare än att skicka tillbaka till England, även om jag har hört att deras internetsupport är helt otroligt bra.

Jag har en pfaff som jag gillar, men jag har börjat fundera på om Berninan inte skulle vara värd att testa. Den var betydligt tystare.

Skillnaden mellan olika maskiner är ungefär som SAAB och VOLVO. Den ena har reglaget här och den andra där. Har man vant sig vid ett märke så blir man oftast kvar där. De flesta overlockmaskiner har detaljer från Japan och det finns inte HUR många leverantörer som helst, så i princip så får du vad du betalar för.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Silverälva
Nu har jag faktiskt köpit en! En husqvarna huskylock 560 för 900 kronor!

Nu kommer följdfrågan: Finns det någon bra affär påå nätet där an kan köpa billig och BRA tråd till?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
mist skrev:Nu har jag faktiskt köpit en! En husqvarna huskylock 560 för 900 kronor!

Nu kommer följdfrågan: Finns det någon bra affär påå nätet där an kan köpa billig och BRA tråd till?
Jag har en Huskylock 560 och den har tuffat på bra och jobbat hårt i ca 20 år nu och har behövt vara inne på service totalt 2 gånger på alla dessa år. Så den har varit/är jättebra och helt ok pris tycker jag att du fick för den också. (Har för mig att min kostade runt 8500:- som ny - för 20 år sedan).

Stoff och Stil är nog första stället som jag kommer att tänka på för billig & bra overlocktråd på nätet
Användarens profilbild
Av idun83
Ja jag får väll ta och erkänna min totala okunskap när det gäller sånt här..
Vad är en overlockmaskin?? :oops:
Jag är med så långt att man kan sy med den.....
Användarens profilbild
Av Fryle
idun83 skrev:Ja jag får väll ta och erkänna min totala okunskap när det gäller sånt här..
Det är en symaskin som syr, kastar (nästan som sicksack runtom kanten) och putsar kanten samtidigt. Däremot kan den inte sy liksom mitt på tyget om den inte har en särskild funktion för detta. Det är särskilt bra för att sy i elastiska tyger. (Jag är inte heller så bra på detta, någon mer insatt kanske förklarar bättre.)
Användarens profilbild
Av idun83
Fryle skrev:
idun83 skrev:Ja jag får väll ta och erkänna min totala okunskap när det gäller sånt här..
Det är en symaskin som syr, kastar (nästan som sicksack runtom kanten) och putsar kanten samtidigt. Däremot kan den inte sy liksom mitt på tyget om den inte har en särskild funktion för detta. Det är särskilt bra för att sy i elastiska tyger. (Jag är inte heller så bra på detta, någon mer insatt kanske förklarar bättre.)
Ahhh tack :)
Användarens profilbild
Av Tabby
En husqvarna huskylock 560 för 900 kronor!
Wow, vill oxå fynda :-)
Användarens profilbild
Av aha
Tass :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?