Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av herilane
Nu har jag också lyckats göra tossor, två par till och med!

Första paret:
Bild
Andra paret:
Bild

De första höll sig snygga i precis en halvtimme. Lädret var för mjukt för utomhusbruk visade det sig, åtminstone med ett barn som gärna kryper på precis allt, trots bara knän. De är fortfarande fullt funktionsdugliga men ser rejält slitna ut på ovansidan av tån. Så andra paret gjorde jag i kraftigare läder. Andra paret blev precis klara idag så jag vet inte om de faktiskt kommer att hålla längre än första... vi får se.
Användarens profilbild
Av tulasi
Åh vilka fina!!!
Och sicka goa bebisben som skymtar på den första bilden :loving:
Användarens profilbild
Av sarahlc
vilka fina! :vågen: :heart:
har du sytt på vanlig symaskin? hur svårt?
Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Så fina!
Super mummsiga babyben :D
Användarens profilbild
Av sacha42
jättefina
Användarens profilbild
Av sus
Jättefins!
Jag måste bara fråga var du bor, eftersom dom är testade UTOMHUS med BARA KNÄN! Skulle inte funka här just nu i alla fall!
Av herilane
Mönstret kom ursprungligen härifrån
http://www.tackyliving.com/article.php?id=121
... fast sen gjorde jag om den rätt mycket så det mönster jag laddade ner var mest bara inspiration.

Alla mönster jag hittade hade sulor som inte var fotformade - vissa var helt symmetriska ("för det blir lättare att sy") och andra var bara inte fotformade. OK för bebisar kanske men inte för en som håller på att lära sig gå. Så jag ritade nya sulor (foten på papperet och rita av med en penna, och sen lägga till en bit för att växa i).

Och ovandelen i mönstret var alldeles för tajt för hennes små knubbfötter, så det ritade jag också om. Det var därför jag gjorde egna - jag köpte ett par Robeez som hade gott om plats i tån men satt jättetajt över foten, så jag fick skicka tillbaka dem.

Sömmarna runt sulan körde jag med vanlig symaskin, en Bernina från 1960-talet som min man hade med sig till äktenskapet. :) De röda synliga sömmarna på de oranga tossorna sydde jag för hand.

Utomhustestet gjorde vi på vandringssemester i Gran Canaria.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?