Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SannaM
Vi skall bygga tvättstuga! (tänk bara att slippa :) ha våta kläder på alla dörrhandtag o spjälsängen o badkarskanten o trappgrinden o...) Nu vill jag planera in en liten syhörna :P . Den blir inte stor för sååå mycket plats blir det inte o tvättberget :evil: lär ta det mesta...Men i allafall nån hörna där symaskinen kan få stå framme o alla trådrullar osv kan vara. Det jag känner mig lite osäker på det är hur stort själva sybordet måste vara :hmm: . Tillklippning blir det gott om plats till på bänkarna över tvättmaskin o tumlare. Först hade jag tänkt ha symaskinen där också men de bänkarna kommer ju att bli 90 höga o ståhöjd så då når jag ju inte pedalen kom jag på :wink: .Alltså exakt hur litet tror ni att symaskinsbordet kan vara (utan att jag ägnar år av mitt liv på att reta upp mig på att det inte är 2 cm djupare typ) sen tar jag tacksamt emot massvis med tips på hur man bäst organiserar o förvarar o så!

Sanna
Användarens profilbild
Av Totte
Har inga konkreta tips att ge (själv ockuperar jag delar av köksbordet när det ska sys :roll: ) Däremot tipsade Kaja om den här helt sanslösa länken med andras syhörnor--borde ju finnas något tips att ta till sig :wink:

http://www.sewing.org/enthusiast/html/s ... oom_8.html
Användarens profilbild
Av teres
Om du har normal längd på överkroppen ska "sybädden" vara 9" 23cm högre än stolsitsen. Vinklarna vid knäna, höften och armbågen ska alla vara 90
grader.
Uppgifterna kommer från boken "Creating your perfect quilting space" av
Louise L. Hallock. Den är full av uppgifter som hur strykytan bör vara, liksom skärytan etc.
Användarens profilbild
Av ladylie
Jag har ett gammalt skrivbord, den är 40 djup och 100 bred höjden är jag osäker på, men den är lika hög som köksbordet, lite lägre än tvättmaskinen alltså.

på den har jag den bärbara datorn och min maskin, det gör att jag kan gå ut på nätet samtidigt om jag behöver, har visserligen min syhörna i v-rumet.
Men på en mycket begränsad yta.
Användarens profilbild
Av florin
Här kommer lite tips från mitt syrum.

Så här har vi gjort i syrummet och jag är jätte nöjd! Samma princip fungerar även med litet utrymme. Skåpen är köksskåp och de är jag jätte nöjd med! I översta lådan har jag alla trådrullar, väldigt organiserat och praktiskt. Vårat bord är nästan 90 högt och vi valde att göra så för att man ska även ska kunna stå och pyssla en stund om man vill. Pallarna från ikea är oxå ett bra tips, går att justera i höjd och tar ingen plats när de inte används... Å så blir man tvungen att ha en bra arbetsställning när man sitter på dem :D

Bild

I lådan har jag "besticklådor" som jag köpt på Granit STHLM, jag älskar dem!!!!

Bild

Sen gillar jag dessa kryddburkar med magnat på baksidan. Oxå från ikea.

Bild
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh florin! kanontips för trådrullarna och magnetlisterna, :notes: och hoppas att vi kan börja med mitt syrum detta århundradet :roll:
Användarens profilbild
Av SannaM
florin skrev:Här kommer lite tips från mitt syrum.

Så här har vi gjort i syrummet och jag är jätte nöjd! Samma princip fungerar även med litet utrymme. Skåpen är köksskåp och de är jag jätte nöjd med! I översta lådan har jag alla trådrullar, väldigt organiserat och praktiskt. Vårat bord är nästan 90 högt och vi valde att göra så för att man ska även ska kunna stå och pyssla en stund om man vill. Pallarna från ikea är oxå ett bra tips, går att justera i höjd och tar ingen plats när de inte används... Å så blir man tvungen att ha en bra arbetsställning när man sitter på dem :D

Bild

I lådan har jag "besticklådor" som jag köpt på Granit STHLM, jag älskar dem!!!!

Bild

Sen gillar jag dessa kryddburkar med magnat på baksidan. Oxå från ikea.

Bild
Ohh så fint! Men hur klarar du att nå pedalen om bordet är 90 högt?? Du kanske är jättelång?? Verkligen bra trådrulle lösning också :notes:
Om du har normal längd på överkroppen ska "sybädden" vara 9" 23cm högre än stolsitsen. Vinklarna vid knäna, höften och armbågen ska alla vara 90
grader.
Uppgifterna kommer från boken "Creating your perfect quilting space" av
Louise L. Hallock. Den är full av uppgifter som hur strykytan bör vara, liksom skärytan etc.
Perfekt! En bok som berättar allt jag vill veta! Skall genast kolla upp om den finns att få tag på. Trots att ett 37 år långt liv borde ha lärt mig bättre :roll: så känner jag ändå att om det finns en BOK :P som kan säga hur man skall göra, då blir allt bra!

Tack alla! Sanna
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?