Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gaya
Vilken längd passar bäst till en nyfödd?
Långsjalar pratar jag om nu. Absolut första mys mjukis sjalen till BB.
:?:
Användarens profilbild
Av naimiez
Gaya skrev:Vilken längd passar bäst till en nyfödd?
Långsjalar pratar jag om nu. Absolut första mys mjukis sjalen till BB.
:?:
En trikåsjal/elastisk sjal typ Moby Wrap, Baby Bundler, Pikku Ruu etc.

Jag har en Moby Wrap Natur till salu ;-)
Användarens profilbild
Av Anna
Kan bara instämma med föregående talare. En trikåsjal, men sedan hur lång beror ju då bärarens storlek.
Användarens profilbild
Av naimiez
Tycker inte längden spelar så stor roll här (har iofs inte burit riktigt små) då dessa sjalar är så tunna och avsmalnande ändar att det inte gör något med ett extra varv runt midjan.
Användarens profilbild
Av Anna
Kan ju tillägga att min Babu som var 5.4m känndes bra mycket längre (för lång) än vad mobyn på ca 5.5 gör så de avsmalnande ändarna gör nog ganksa mycket skillnad.
Användarens profilbild
Av naimiez
Anna skrev:Kan ju tillägga att min Babu som var 5.4m känndes bra mycket längre (för lång) än vad mobyn på ca 5.5 gör så de avsmalnande ändarna gör nog ganksa mycket skillnad.
Har Pikku Ruu avsmalnande ändar?
Användarens profilbild
Av Anna
naimiez skrev:
Har Pikku Ruu avsmalnande ändar?
Tror inte det, men den är ju kortare än de andra så det kanske inte stör? Inte helt säker dock.
Användarens profilbild
Av Alven
Pikka ruu har inte avsmlanande ändar, men känns iaf inte kortare än mobyn. Lustigt för den "ska" vara en hel meter kortare...
Användarens profilbild
Av Alex
Åh vad jag blir sugen på att bära en sån liten en!
Av Mojsen
Pikka ruu har inte avsmlanande ändar, men känns iaf inte kortare än mobyn. Lustigt för den "ska" vara en hel meter kortare
Jag har en Pikka ruu som är 4.4 m lång och som har avsmalnande ändar.
Av Marika
Pikku-ruu har avsmalnande ändar.
Användarens profilbild
Av Alven
jaha, där ser man. Jag var väl ouppmärksam när jag provade din sjal, mojsen! :D Men jag tycker iaf att den känns lika lång som mobyn!
Användarens profilbild
Av Gaya
Nu var det så här va :wink: att jag har inget problem med att välja matreal. Att köpa en trikåsjal får bli senare, nu tänkte jag sy en mys pys sjal att ta med till BB. Det jag funderade över var hur lång den kan vara för att inte bli klumpig. Den är säkert inget som jag kommer att konka omkring med senare utan kanske bara första veckorna. Med en liten 4kg´s unge tänkte jag att det kanske bara blir omständigt med en himla massa tyg. Men jag vill inte sy en ringsjal. Alltså ni som har burit på BB, hur upplevde ni det? Inte orkar man väl knyta om lilla plutten i x-omslut där?!! Det handlar juh bara om att gå omkring i korridoren...helt söndermercad efter förlossningen. :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?